Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

IQ-doek 9 jaren 7 maanden geleden #11438

  • Vikbol
  • Vikbol's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0
Er staat al e.e.a. over het iq-doek geschreven op dit forum. Voor ons op dit moment nog een twijfelpunt.
Onze tent had een all season en beviel ons prima.

Waarom wel of geen IQ-doek?
De regenstrepen zijn niet fraai, maar zie dit niet als een algemeen terugkerende klacht voorbij komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

IQ-doek 9 jaren 7 maanden geleden #11440

  • labwerf
  • labwerf's Profielfoto
Ja wij hebben ook gedacht 2 jaar geleden wat gaan we doe IQ doek of katoen, en hebben gekozen voor IQ doek en nu na 2 jaar en 4 vakantie's verder totaal geen spijt van.
We hebben afgelopen week bakken regen gehad en geen druppel aan lekkage, vogelpoep spoelt er met een regenbui goed en snel af, en IQ doek rekt en krimpt niet.
De ventilatie is prima, wij zijn met andere woorden dik te vrede.
Nadelen heeft het doek ook wel, is wat stugger, voelt wat zwaarder aan, en IQ-doek blijft niet zo mooi als dat met doet beloven, het wordt toch wel wat vuil, grauw zeg maar.
Wij hebben overigens geen regen strepen (zoals ergens op het forum melding van wordt gemaakt)
Overigens kamperen wij hoofdzakelijk in noord Duitsland en Nederland, dit heeft wel de doorslag gegeven met de aanschaf van het IQ-doek. (Meer kans op regen)


Gr Cock
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door labwerf. Reden: info aanvulling

IQ-doek 9 jaren 7 maanden geleden #11442

  • NielsP
  • NielsP's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 1292
  • Ontvangen bedankjes 237
Voor mij een heel aparte reden om geen IQ doek te nemen: als ik er met m'n vingers over heen ga krijg ik enorm kippe(n)vel, net als bij de stof van sommige sporttassen :sick:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

IQ-doek 9 jaren 7 maanden geleden #11446

  • Verheijden
  • Verheijden's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 204
  • Ontvangen bedankjes 69
Wij hebben dit jaar een nieuwe CCC gekocht met katoen. We waren al bijna twee jaar aan het oriënteren en in eerste instantie leek ons IQ doek fantastisch. Maar bij doorvragen en ervaringen van gebruikers is het toch katoen geworden. Bij introductie was IQ veel duurder, nu wordt IQ doek bij vrijwel alle aanbiedingen standaard geleverd..........

Voornaamste redenen voor ons om voor katoen te kiezen:
- IQ doek ademt minder goed dan katoen, wat in de zomermaanden meestal een nadeel is.
- Doordat het minder goed ademt, droogt het doek ook minder snel.
- Condensvorming is groter en in de praktijk zul je vaker voor inklappen een doek erover moeten halen of langer wachten tot de boel helemaal droog is.
- Katoen = "proven technology" je weet wat je krijgt qua beleving en levensduur (als je een beetje kampeerder bent ;) )
- Persoonlijk vind ik de kleur van IQ minder mooi, maar ieder z'n ding zullen we maar zeggen.

Groet,

Gijs
Mag je vaker op vakantie als je collega's ook toe zijn aan jouw vakantie? :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

IQ-doek 9 jaren 7 maanden geleden #11447

  • IM82
  • IM82's Profielfoto
Bij ons is het ook katoen geworden. Hiervoor hadden wij all seasons doek. Dat vonden wij toch minder ademen ondanks dat dat toen ook beloofd werd. nu na een aantal seizoenen weer katoen zijn we er erg blij mee. Snel droog, ademend en vlekken bleken snel in het zonnetje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

IQ-doek 9 jaren 7 maanden geleden #11448

  • Daan en Rene
  • Daan en Rene's Profielfoto
Wij hebben sinds augustus een combi camp en bij de vraag van de verkoper willen jullie IQ doek of katoen ben ik toch een beetje zoals de voorganger hier beschrijft.
Ik ga dan toch voor katoen. Ik kreeg de kriebels van het IQ doek.Nu stonden we tijden deze vakantie naast een andere combi camp. Zelfde model alleen wij een van katoen en hun van IQ doek. De ervaringen van onze buren versterkte mijn gevoel alleen maar dat we de goede gekozen hebben. Na onze eerste regenbui totaal geen lekage en een waterdichte tent. De buren (die de tent al 1 keer eerder gebruikt hadden) lekage in de hoeken en op de naden en dat bleef de hele vakantie zo ( we hebben heel wat regen gezien) Vlekken op het doek van die er wel weer af regende bij de volgende bui maar niet compleet verdwenen en dezelfde regen strepen na een bui. In de vakantie hebben ze dan ook erica gebeld en hij word na de vakantie extra gecontroleerd. Nu lees ik ik gelukkig ook goede berichten dus ik hoop maar dat het een paar miskleunen zijn en de problemen op gelost kunnen worden voor de CC eigenaren. Want een ding staat het blijft een super wagen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden