Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Grondzeil met opblaasbare rand (Obelink Air) 9 jaren 8 maanden geleden #10589

  • patriess
  • patriess's Profielfoto Onderwerp Auteur
Wij overwegen een grondzeil met opblaasbare rand voor onze CombiCamp Panda.
Nu is onze voortent 4.20 x 2,50 mtr maar loopt de voortent voor in een soort punt , van ongeveer 50 cm.
De Obelink Air is 2,5 x 4 mtr, zou dat dan net ietsje te klein zijn. Die 20 cm is aan beide kanten nog wel overheen te komen denken wij.
Heeft iemand ervaring met zo'n grondzeil?
Tevens zullen de pootjes van de keuken op het zeil moeten staan maar daar zetten we dan houtjes onder.
1 precies op maat laten maken is niet aan de orde, want je blijft met die punt zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grondzeil met opblaasbare rand (Obelink Air) 9 jaren 8 maanden geleden #10591

  • IM82
  • IM82's Profielfoto
Wij hebben bij onze vorige vouwwagen zo'n grondzeil gebruikt. Het werkt geweldig. We hebben bij noodweer in Nederland heel veel aan dit zeil gehad. De eerste dag noodweer hadden we de rand nog niet opgeblazen (bij ons was het zeil iets te groot, dus zetten we de randen omhoog), en was 's nachts de voortent nat en de koelkast kapot...
Na alles gedroogd te hebben, hebben we het zeil opgeblazen. Die avond weer noodweer. Onder de luifel stond ik tot mijn enkels in het water... Binnen ging het grondzeil zelfs drijven. We konden niet meer in de voortent blijven zitten, anders was het water alsnog binnen gekomen, maar na verhuizing naar de wagenbak, bleek er geen druppel binnengekomen te zijn!
Dus het werkt, hoe je met de afmetingen zit, zul je zelf moeten beoordelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grondzeil met opblaasbare rand (Obelink Air) 9 jaren 8 maanden geleden #10777

  • arjen
  • arjen's Profielfoto
Wij hebben in de meivakantie zo'n zeil gekocht, Ideaal!!! :woohoo: Qua afmeting is die eigenlijk net te klein, maar het is te overzien. Qua lengte (4 mtr) is die precies goed, Qua breedte kom je 40 centimeter voor het einde van de voorkant van de tent uit. Eigenlijk precies in het schuine gedeelte...Wij vonden dat niet zo storend. Het geeft net dat beetje meer warmte en veiligheidsgevoel v.w.b. het regenwater. Wij hadden gedurende de vakantie drie van de vier wanden opgeblazen. De vierde, die bij de entree bliezen we op zodra regen werd voorspelt. Wij zijn er blij mee :P :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grondzeil met opblaasbare rand (Obelink Air) 9 jaren 8 maanden geleden #10812

  • maureen
  • maureen's Profielfoto
  • Offline
  • Leuk dat jullie dit lezen
  • Berichten: 63
  • Ontvangen bedankjes 4
Ik heb zo'n grondzeil liggen hier was voor mijn combi-camp country. Het is nooit uit de doos geweest. Ik hoor het wel.
Met vriendelijke groet,
Maureen van Gennep
Ik ben vele jaren trotse eigenaresse geweest van een Combi-Camp County. Omdat het mij te zwaar werd lichamelijk heb ik hem besloten in te ruilen voor een caravan. Waar ik nu ontzettend veel gemak van heb. Je draait 4 uitdraaisteunen uit en in principe ben je dan klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grondzeil met opblaasbare rand (Obelink Air) 9 jaren 7 maanden geleden #10919

  • patriess
  • patriess's Profielfoto Onderwerp Auteur
Dit grondzeil heeft onze regenachtige vakantie gered, wat een plezier hebben wij er van gehad. Droge voortent was super met die Italiaanse hoosbuien.
Wel hadden we water in de gastencabine, en kwam het in de voortent binnendruppelen. Ook achter bij het deksel kwam ergens water binnen, dus moesten echt eerder naar huis.
Wel tussendoor nog geimpregneerd.

Onze nieuwe kantoenen tarp bleek ook waterdicht, wel zitten er nu vieze vlekken op van de regen die er in bleef staan. iemand een idee hoe we die er uit krijgen, willen hem wel waterdicht houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grondzeil met opblaasbare rand (Obelink Air) 9 jaren 7 maanden geleden #10987

  • CCC2004
  • CCC2004's Profielfoto
Hmmmm, dit lijkt me wel wat. We gaan straks in Nederland op vakantie, dus een goed grondzeil is wel nodig.

Heeft iemand enig idee welke maat ik moet hebben? Wij hebben de groene 'Venezia' uitvoering voortent op onze combi camp country uit 2004. Zoals (zie foto bovenaan de pagina) de derde van links.

Maten verkrijgbaar:
2,5 * 4
2,5 * 4,5
2,5 * 5
2,5 * 6
3,0 * 5
3,0 * 6

Alvast bedankt voor het meedenken!

Roy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door CCC2004.
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden