Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Re:Keukensteunen 10 jaren 1 maand geleden #9491

  • mjmvanderham
  • mjmvanderham's Profielfoto Onderwerp Auteur
via elke dealer of bij de importeur Aart Kok in Haarlem kan je zwaardere steunen bestellen á € 72,= per steun

Ik heb de bestaande oude steunen zelf verzwaard met vulbussen t.b.v. de bouten en een standaard U profiel wat er exact omheen past
het geheel pas gemaakt en gelast zodat er i.p.v. een U nu een kokerprofiel ontstaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Keukensteunen 6 jaren 8 maanden geleden #16893

  • JvH
  • JvH's Profielfoto
Beste allen,

Ik ben nieuw hier op het forum en waarschijnlijk haal ik oude koeien uit de sloot, maarrrr...

Dit jaar 2017 op de Autoroute de Soleil toch weer een CC Country zien rijden met een keuken OP de wagen ipv erachter.
Bij mij bleken de steunen ook ingescheurd vorig jaar en heb ik ze bij een lasbedrijf laten herstellen en verstevigen met extra schotjes en volledig afgedekt tot kokerprofiel.

Bij mijn zus lag de keuken er tijdens een vorige vakantie bij hun CC op de snelweg! Zonder keuken verder de vakantie moeten vieren. Gelukkig geen ongelukken veroorzaakt of andere ellende!

Bij een auto-fabrikant zouden de auto's teruggeroepen worden wegens een levensgevaarlijk gebrek!

In vouwwagenland kan dit zomaar? Heel vreemd!

Ik zou de dealers toch willen aanraden hier wat meer aandacht aan te geven bij de CC bezitters!

Voor ieder lid op dit forum: CHECK DE BEUGELS IEDER JAAR VOOR JE WEGGAAT! (en laat ze eigenlijk z.s.m. een keer aanpassen/vervangen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Keukensteunen 3 jaren 7 maanden geleden #20200

  • robkruis63@gmail.com
  • robkruis63@gmail.com's Profielfoto
Afgelopen week is onze keuken aan één kant achter van de vouwwagen afgevallen tijdens het rijden De beugel bleek compleet doirgescheurd te zijn. Gelukkig geen persoonlijke schade maar we gaan dit tot op de bodem uitzoeken. Vooral ook omdat hij 6 mnd. geleden een grote onderhoudsbeurt heeft gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Keukensteunen 3 jaren 7 maanden geleden #20206

  • wbvds
  • wbvds's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 476
  • Ontvangen bedankjes 77
Er zijn wel meer berichten van gebruikers geweest, die op de snelweg met probleem pas werden geconfronteerd en bij wie blijkbaar voordien niets zichtbaar was in de zin van scheef hangen van de keuken. En dat is niet leuk uiteraard: even zoeken op dit forum en je vindt de verhalen wel.

Waar ik wel benieuwd naar ben: welk type cc heb je, hoe oud en wat is dikte/hoogte van je profielen. Het type van voor 2008/2009 was 5cm hoog, later werd dit iets als 7cm. Doorgaans heb je de problemen met de 5cm-versies.
Ik heb van mijn wagen de beugels reeds in 2010 vervangen door zwaardere typen, nadien geen problemen meer gehad.
Ggroet, Wietze (2008ccv)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Keukensteunen 2 jaren 11 maanden geleden #20472

  • Volvolvo
  • Volvolvo's Profielfoto
Wij hebben sinds 2017 een Combi-Camp Country uit 2006.
Vorig jaar heeft er op een rasstätte een mede Combi-Camp eigenaar onder mijn vouwwagen gelegen en wist mij te vertellen dat ik nog oude steunen heb.
Ik kan zo op het blote oog geen scheurtjes ontdekken en de keuken hangt ook niet scheef.

Is het verstandig om bij voorbaat deze steunen te vervangen? En zijn deze nog te koop bij  bijvoorbeeld Aart Kok of Tent Trailer Center in Boxtel oid?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Keukensteunen 2 jaren 11 maanden geleden #20473

  • wbvds
  • wbvds's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 476
  • Ontvangen bedankjes 77
Rond verkrijgbaarheid van steunen kun je beter rechtstreeks info bij een dealer opvragen: de Valley's hebben tot voorbij 2016 nog steunen voor hun keukens (oud type chassis), het zal dus wel wat meevallen.
De 'oud'-type steunen van 5cm flenshoogte zullen niet meer beschikbaar zijn; vervangende zijn 7cm hoog. Vervangen door nieuwe beugels kost je (schatting) een €150-200 materiaalkosten bij een dealer. Vervangen is best wel zelf te doen.

Er zijn veel bezitters van oudere CCC/V's die niet nieuwe zwaardere beugels hebben gekocht/gemonteerd, maar de 5cm-beugels op kritieke punten hebben gelast/verzwaard, opdat ze steviger zijn en tegen een hogere draaglast bestand. Zoek even in het forum en je komt meerdere voorbeelden (ook foto's) tegen.
Ggroet, Wietze (2008ccv)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Volvolvo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door wbvds.
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden