Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

waterslang country 15 jaren 11 maanden geleden #605

  • Japie
  • Japie's Profielfoto Onderwerp Auteur
Beste mede-CC-ers.
bij de country loopt de waterslang van de disselbak naar de keuken, na het kamperen blijft hier altijd wel wat water in staan wat ik er zo goed mogelijk probeer uit te blazen.
Het restje water zorgt voor een donkergrijze aanslag in de slang.
Nu lijkt me dat niet direct gevaarlijk en ik spoel de leiding voor het kamperen door met warm/heet water.
Wie heeft er tips op dit gebied of doet dit anders??
m.vr.gr. Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:waterslang country 15 jaren 11 maanden geleden #607

  • RogerS
  • RogerS's Profielfoto
Hallo Jaap,

Ik kan alleen maar zeggen dat ik get op dezelfde manier doe. Misschien dat je met perslucht de leiding kunt droog blazen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:waterslang country 15 jaren 11 maanden geleden #608

  • Jolanda
  • Jolanda's Profielfoto Onderwerp Auteur
Wij hebben een caravan gehad en daar heb je ook elk jaar hetzelfde probleem met het schoonmaken van de leidingen.

Van diverse kanten een makkelijke, goedkope tip gekregen om de leiding schoon te krijgen.

Vul de tank met water met hierin opgelost steradent, zorg ervoor dat dit in de leiding komt en dan even laten weken. Daarna goed naspoelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:waterslang country 15 jaren 7 maanden geleden #1023

  • J. Wertenbroek
  • J. Wertenbroek's Profielfoto Onderwerp Auteur
Voor gebruik even de leiding schoonmaken (reinigende vloeistof verkrijgbaar in campeerwinkel, merk 1-2-3) door toevoeging aan het water. Dit is voor de biologische verontreiniging. Daarna nog eens reinigen met enkele chloortabletten (van hetzelfde merk b.v.). Dit is om de chemische verontreiniging te verwijderen. Daarna het gehele systeem RUIM doorspoelen met schoon water. Wel zo goed voor de gezondheid...
Voor de winterstalling zet ik de kraan open en verwijder ik de waterpomp van de slang.

Succes,

:) John

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

waterslang country 6 jaren 8 maanden geleden #16898

  • Caroline S
  • Caroline S's Profielfoto

Japie schreef : Beste mede-CC-ers.
bij de country loopt de waterslang van de disselbak naar de keuken, na het kamperen blijft hier altijd wel wat water in staan wat ik er zo goed mogelijk probeer uit te blazen.
Het restje water zorgt voor een donkergrijze aanslag in de slang.
Nu lijkt me dat niet direct gevaarlijk en ik spoel de leiding voor het kamperen door met warm/heet water.
Wie heeft er tips op dit gebied of doet dit anders??
m.vr.gr. Jaap


Dat doorblazen van de slang, hoe gaat dat?
Door de geopende kraan blazen? Moet het pompje er dan af?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

waterslang country 6 jaren 8 maanden geleden #16900

  • sjoerdp
  • sjoerdp's Profielfoto
Ik haal de slang van de pomp er na elke keer kamperen af, stroom er ook af, kraan open en gebruik zo'n handpompje om ballonnen of luchtbed mee op te blazen om de leiding leeg te blazen vanaf de tank. Water komt er dan via de open kraan uit. Laat de kraan daarna open staan en pomp los tot de volgende keer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden