Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

prijs CC Country 2004 12 jaren 11 maanden geleden #5084

  • patriess
  • patriess's Profielfoto Onderwerp Auteur
Hi,
Wij zijn op zoek naar een Combi Camp, en zijn aan het bieden op een Country van 2004 incl gastenverblijf.
Het lijkt er goed uit te zien, maar wat is nu een redelijke prijs voor een CC van 2004.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:prijs CC Country 2004 12 jaren 11 maanden geleden #5085

  • NielsP
  • NielsP's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 1292
  • Ontvangen bedankjes 237
Dat is een heel moeilijke vraag om zo te beantwoorden... Zeker zonder de wagen te bekijken. Je hebt een paar opties om te kijken of de prijs binnen de grenzen ligt:

- vergelijk de prijs van andere (soortgelijke) wagens op Marktplaats
- stap eens binnen bij een vouwwagenzaak en vraag advies
- als zij de beschikking hebben over de Bovag koerslijst kun je vragen die even in te mogen zien

Ter vergelijking: in onderstaande link wordt een CC Venezia uit 2003 bekeken (de test is uit 2010 ongeveer). Volgens Bovag is de inruilwaarde van deze wagen 1775 en de verkoopwaarde 2700 euro. Toch wordt de werkelijke verkoopwaare op 4000 euro geschat, nogal een verschil!

www.aartkok.nl/docs/kck-test-combi-camp-tweedehands.pdf

Gaat het om deze wagen trouwens?

link.marktplaats.nl/440749824

Dan lijken mij de biedingen voor een dergelijke complete wagen zeker niet te hoog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:prijs CC Country 2004 12 jaren 11 maanden geleden #5086

  • patriess
  • patriess's Profielfoto Onderwerp Auteur
Bedankt, ik vind de vraag prijs wel aan de hoge kant.
Wij zijn ons aan het orienteren om van een Falco Sperwer tent naar een tenttrailer te gaan, die snel staat, ook voor overnachtingen.
Ik ben het zat om op de grond te slapen, en het vele werk met opzetten en afbreken (en het is een vrij makkelijke tent).
In oktober hebben we voor een nieuwe gekeken, maar dat lag buiten het budget.
Ik las ook op het forum hier dat doeken van 2004 van de Country kunnen gaan lekker bij het gastenverblijf.

Misschien wordt het deze zomer nog wel de tent, maar een CC is wel onze wens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:prijs CC Country 2004 12 jaren 11 maanden geleden #5087

  • NielsP
  • NielsP's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 1292
  • Ontvangen bedankjes 237
Combi Camp is inderdaad niet het meest goedkope merk, niet in nieuwe aanschaf en ook niet gebruikt.

Maar bedenk wel dat de wagens lang hun waarde behouden, dus bij een eventuele verkoop komt er (zie mijn aangehaalde voorbeeld) ook best nog wel wat geld terug.

Het feit dat de wagen compleet met inventaris wordt aangeboden kan misschien de pijn nog een beetje verlichten: veel heb je dan dubbel en kun je ook weer verkopen. Dat zal geen kilometers schelen maar wellicht toch een pleistertje vormen?

Een CC is een razendsnelle wagen, zeker als het gaat om overnachtingen. Dat is voor ons één van de meest belangrijke overwegingen geweest. (Ook wij waren het zat een paar uur te moeten inpakken, afbreken, inladen etc voordat we konden verkassen.)

Wij gebruiken de wagen ook voor "zondagmiddaguitjes" waarbij we dan ergens op een open plek voor een paar uur ons kamp inrichten. De procedure van afkoppelen-stellen-opzetten (wagen + luifel) doen we inmiddels binnen de tien minuten.

Over eventuele lekkage kan ik niets zeggen, ik heb een 2010 wagen zonder gastenverblijf. De mijne is in ieder geval waterdicht.

Succes met de speurtocht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:prijs CC Country 2004 12 jaren 11 maanden geleden #5088

  • Villa Venezia
  • Villa Venezia's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 23
Hoi,
Gaat 't om de wagen met de vraagprijs € 6500,00? Die prijs vind ik wel aan de hoge kant. Ik zou daar zeker niet meer dan €5000,00 voor geven. Ik weet niet hoe het met de ritsen zit: op een bepaald moment is CC begonnen met zwaardere ritsen in de tent. Ik weet echter niet wanneer men daarmee begonnen is. Misschien weet iemand anders op dit forum dat wel.

Ik reken zelf als afschrijving € 500,00 per jaar. Ik ben wel benieuwd wat anderen op dit forum daarvan vinden!

De vouwwagen staat heel snel en je kunt meteen koken / naar bed / met een glaasje voor de tent. Onze ervaring is wel, dat je - als je een tijdje ergens gebivakkeerd hebt - niet zo snel weg bent, omdat er dan toch weer veel opgeruimd moet worden... Maar onderweg - als je niet je hele huishouden gaat opzetten, dan ben je behoorlijk snel met alles.

groet & veel wijsheid & veel CC-plezier!!!!
Marry VV
CCfan sinds 1997

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:prijs CC Country 2004 12 jaren 11 maanden geleden #5089

  • Didi01
  • Didi01's Profielfoto
Nog een puntje.

Als je zelf ook wel eens wat verkoopt via MP weet je dat een vraagprijs iets anders is dan een bod. En dat de biedingen die via de site lopen in veel gevallen niet tot een deal leiden. Zeker met dit soort aankopen zou ik direct contact zoeken met verkoper.

Nu staat deze nog maar net te koop, dus er zal nu nog niet zo veel te onderhandelen zijn. Echter zo te zien willen deze verkopers er een hoofdprijs voor hebben (nu nog). € 6500 voor een wagen uit 2004, dat betaalde ik in 2006 nog niet eens. Dat was dan wel zonder gastencabine, imperiaalzeil en trigano disselbak; later aangeschaft voor in totaal € 1200.




Advies: geduld hebben, maar wel klaar zijn op snel toe te kunnen slaan......
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden