Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Re:Welke gasfles(sen)? 15 jaren 2 maanden geleden #1602

  • st0el
  • st0el's Profielfoto
Hebben jullie ook gekeken naar de Twiny Pro? (Deze schijnt nl ook te koop te zijn in het buitenland)
Waarom hebben jullie voor deze oplossing gekozen en niet voor de BP flessen? Passen deze ook?

gr
St0el

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Welke gasfles(sen)? 15 jaren 2 maanden geleden #1603

  • XXXL
  • XXXL's Profielfoto
De Twiny Pro ken niet, maar wij zijn bij Camping Gaz gebleven omdat:

- we toch al flessen hadden, nog van onze Alpen Kreuzer,
- de CC is voorbereid op Camping Gaz,
- het ook best wel handzame flessen zijn
- en ik geen zin heb om de hele disselbak om te bouwen. (ok voor sommige flessen is dat niet nodig)

Ik heb vorig jaar gekeken naar de BP light flessen. Het BP systeem is eigenlijk net zoiets als de Camping Gaz flessen: statiegeld. Al zullen ze best wel hier en daar gewoon gevuld worden. Volgens de BP folder worden die nou net weer niet omgewisseld in Frankrijk. En aangezien onze vakanties zich of in Scandinavië of in Frankrijk afspelen lost BP het probleem dus niet op. :S

Meestal nemen we twee grote (907??) blauwe flessen mee. Als er dan één leeg is zitten we niet meteen zonder. En we gebruiken die tweede ook voor de Cadac kook/grill/bakplaat die je op de blauwe fles kan schroeven. En nu de koelkast niet meer op gas draait is het meer dan genoeg.

En voor wat de besparing op de gaskosten betreft: hoeveel moet je op vakantie gaan voordat de besparingen de meerkosten van andere flessen opheffen? (ok, wij hadden de CG flessen al)

Groeten,
Gerard

ps: ik ga nog wel de vorige drukregelaar gebruiken: die schroef je op de fles waarna je de gasslang er met een wartel op schroeft. De CG flessen zijn handzaam maar een drukregelaar er op schroeven terwijl de fles in de disselbak staat is een rugbrekende bezigheid. :angry:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Welke gasfles(sen)? 15 jaren 2 maanden geleden #1606

  • st0el
  • st0el's Profielfoto
De Twiny is een appelgroene 5 kg gasfles gevuld met propaangas.
Het voordeel van de fles is dat deze in verschillenden landen kan worden gebruikt en omgeruild. Zoals in Frankrijk, België, Italië en Nederland.
Hij is dus uitermate geschikt voor de kampeerder.
Met de twiny hoeft u ook geen keurjaren te verrekenen.
U hoeft slechts eenmaal een fles aan te schaffen.
Vervolgens kunt u een lege fles, zonder keurjaren te verrekenen, omruilen voor een volle.
De Twiny is compact en stapelbaar. De Twiny gasfles wordt aan de gebruiker verkocht, niet in bewaring gegeven.
Het is niet voor geld inwisselbaar:
het betreft dus geen statiegeldsysteem!
Hoogte ± 32 cm
Kleur Groen
Diameter ± 31 cm Ø

www.de-wit.nl/winkel/showproduct.php?pID=1631

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Welke gasfles(sen)? 15 jaren 2 maanden geleden #1607

  • Chippie
  • Chippie's Profielfoto
Die twinny is wel wat goedkoper dan de CG, er zit ook meer gas in, voor de rest is het een ruilsysteem zoals CG, maar van CG weet je dat je dat kan omruilen in elke franse supermarkt, kan dat ook met de twinny?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Welke gasfles(sen)? 15 jaren 2 maanden geleden #1608

  • st0el
  • st0el's Profielfoto
Via www.primagaz.fr
Kom je op de franse site en vind je de volgende link:
www.bouteille-de-gaz.fr/majic/pageServer
Hier kun je aangeven waar je zit (postcode) en de daarbij behorende dealers vinden (carrefour, champion, supermarche)

Het enige wat ik nog niet weet of hij past.:ohmy:
disselbak is 33cm en de twiny doorsnede is 30....dus zou in princiepe moeten passen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Welke gasfles(sen)? 15 jaren 1 maand geleden #1631

  • Gaaj
  • Gaaj's Profielfoto
Wij hebben de Twinny, hij paste precies in de keuken van onze vorige vouwwagen (Roadmaster), maar ik ga in de CCV toch de campinggaz fles gebruiken om de volgende reden, onze gas verbruik is zo laag dat we bijna 5 jaar met een vulling konden doen (een keer per jaar twee a drie weken) maar toen het gas op was waren wij op vakantie in Oostenrijk, ik had van te voren via de postcode check bij primagas gekeken of dat er een omruil station in de buurt van de camping was, die bleek zo'n 15 Km van de camping te zijn.
Dus na een ritje wilde ik daar de fles omruilen, maar wat schetste onze verbazing bij de tankstation (waar ze ook gasflessen verkopen) kenden ze onze fles niet.:( :ohmy:
Terug op de camping heeft de camping eigenaar nog voor ons rond gebeld bij de gas leveranciers in de buurt maar ze konden ons niet verder helpen.:(
Gelukkig kon ik van de camping eigenaar een gas fles met gasdrukregelaar (bij de Twinny hoort een aparte regelaar) huren.:)
Dus wij gaan over naar de camping gaz flessen (we nemen er twee mee) die kunnen we in elke camping winkel om ruilen, het kost wel iets meer maar ze zijn wel overal verkrijgbaar.
De twinny gebruiken we wel thuis voor de BBQ.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.063 seconden