Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Welke gasfles(sen)?

Welke gasfles(sen)? 10 jaren 6 maanden geleden #1409

• pebeetje
  • pebeetje's Profielfoto Onderwerp Auteur
We zijn sinds afgelopen weekend trotse bezitters van een (bijna) nieuwe Country :woohoo: en ik vraag me af welke soort gasflessen ik mee kan/zal nemen. We hebben nog twee "oude" camping gaz flessen, maar misschien is BP light ook wel handig, vooral qua gewicht. Wie van u wil ervaringen met ons delen? Kan BP light (propaan) überhaupt wel met de Dometic koelbox en het standaard gasstel?

Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Welke gasfles(sen)? 10 jaren 6 maanden geleden #1422

• Gerrit
  • Gerrit's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Peter,

Gefeliciteerd met de CCC.
Er staat al het een en ander op deze site over gasflessen.
Type maar eens bij "zoek" gasflessen in.
Ik gebruik nu nog de blauwe CampingGaz maar overweeg wel een ander soort.

Groet, :)

Gerrit
CCV

Laast bewerkt: door Gerrit.

Re:Welke gasfles(sen)? 10 jaren 5 maanden geleden #1583

• st0el
  • st0el's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Wij zijn ook op zoek naar een alternatief voor campinggaz. Ik kan op de site niet echt terugvinden wat de alternatieve zijn die gebruikt worden.
Welke flessen gebruiken jullie in een CCC?

Re:Welke gasfles(sen)? 10 jaren 5 maanden geleden #1588

• Chippie
  • Chippie's Profielfoto
Ondanks dat de blauwe gasflessen niet goedkoop zijn in gebruik, gebruiken wij ze nog steeds. Over het algemeen hebben wij electra op een camping dus gebruiken wij het gas alleen om te koken en om eventueel een kacheltje op te stoken. Via Markplaats zijn deze flessen trouwens aanzienlijk goedkoper te verkrijgen dan nieuw in de winkel. En bedenk dat je bij het omruilen van leeg voor vol ook geen nieuwe meer krijgt dus waarom een nieuwe kopen?
Een nadeel kan zijn dat je naar scandinavie gaat, daar wordt geen gebruik gemaakt van het campinggaz systeem dus moet je voldoende bij je hebben. Wij hebben dan ook 2 blauwe campinggaz flessen (907). Dit voldoet voor ons prima.

Re:Welke gasfles(sen)? 10 jaren 5 maanden geleden #1597

• XXXL
  • XXXL's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 52
Ik heb dezelfde ervaring als Chippie: als je de koelkast op electriciteit zet zijn twee blauwe CG flessen meer dan voldoende. voor drie weken weg. Ik denk dat het prijsverschil tussen CG en andere gasflessen zo marginaal wordt. Veel mensen kijken alleen naar de prijs van het gas, maar vergeten dat de andere flessen na verloop van tijd vervangen moeten worden. Wij hebben ook nog overwogen om een ander gassysteem te gaan gebruiken. Even was de lichtgewicht BP fles bij ons in het vizier, maar die wordt volgens hun folder nou juist in Frankrijk weer niet omgeruild of gevuld... Voorlopig koken wij gwoon op de blauwe CG flessen.

Enkele jaren geleden hebben we in Zweden (Markaryd, leuke camping trouwens waar we met onze Alpen Kreuzer de bezienswaardigheid waren tussen de wintervaste KaBe caravans) een zoektocht naar Camping Gaz gemaakt. :blush: :blush: Volgens de meneer van de ijzerwarenwinkel wordt in Zweden alleen "het Zweedse systeem" gebuikt en niets anders. Van verloopstukken oid wilde hij niets weten. Illegaal vullen (wat anders nog wel eens lukt, maar dat weet je niet van mij ;) ) werkte daar dus niet. De grijze flessen worden door hem in ieder geval niet gevuld.

Uitendelijk hebben we een dagtoch naar Denemarken gemaakt. Met auto en fietsen naar de pont bij Helsingor, zoonlief van toen drie in de Burley fietskar en dan voor een prikkie naar de overkant. Alleen terugfietsen met twee volle flessen was een ware belevenis. Helling af met een kar achter de fiets die het achterwiel omhoog wilde duwen en zoonlief die klaagde dat de flessen in zijn rug duwden. :laugh: :laugh:

Maar via rommelmarkten en de schuur van mijn ouders heb ik nu vier flessen op zolder staan, dus als we echt nog eens wekenlang naar Scandinavië gaan hebben we genoeg bij ons. En anders kun je in Scandinavië ook altijd in de keukens van de camping gaan koken. Doe ik bij het jaarlijkse pannekoekenfestijn op vakanite sowieso: de tent stinkt niet en een bekijks dat je hebt! :silly:

Groeten,
Gerard

Re:Welke gasfles(sen)? 10 jaren 5 maanden geleden #1601

• Chippie
  • Chippie's Profielfoto
Ik denk dat het nog moeilijk wordt om in twee tijd twee 907 flessen leeg te krijgen!
Wij hebben over het algemeen meer dan genoeg aan één volle 907. We hebben er twee omdat de gasBBQ er ook een gebruikt en we niet steeds met flessen willen sjouwen.

Moderators: FookusLenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden