Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

stroeve tentstokken 9 maanden 3 weken geleden #21089

  • Loekie
  • Loekie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Afgelopen week dit jaar weer voor het eerst gekampeerd in onze CC country.
Ook nu weer merkte ik op dat de stokken die uit de wagen komen om de luifel op te zetten erg moeilijk naar buiten komen.
Wat kan ik eraan doen?
Ik heb 123 spray speciaal voor ritsen etc (obelink).
Ik durf het niet te gebruiken omdat ik bang ben dat het via de buizen op het tentdoek komt.
Graag hoor ik van jullie hoe ik de stroefheid, lees: bijna niet uitschuifbaar, kan verhelpen.
Groet Loekie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

stroeve tentstokken 9 maanden 3 weken geleden #21092

  • wbvds
  • wbvds's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 476
  • Ontvangen bedankjes 77
Bij mij zijn sommige van de samengestelde buizen 'stroef' (de horizontale 'dak'stokken van de wagentent), maar nog wel handelbaar; komt vaak naar verloop van jaren door een licht verbuigen van een enkele buis: in-uitschuiven gaat dan wat moeizamer. Is niet zoveel tegen te doen!

Ik neem het voor lief (is ook niet erg storend) en zorg ervoor dat de binnenste buis van een samenstel na inschuiven nog net iets uitsteekt, zodat je nog grip hebt. Je kunt ook altijd -indien nodig- een ingeschoven samenstel van buizen even uit de wagen nemen en via het andere uiteinde van de samenstelling de binnenbuis naar binnen duwen, desnoods mbv een buisdeel van de kleinste diameter.
 
Ggroet, Wietze (2008ccv)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door wbvds.

stroeve tentstokken 9 maanden 3 weken geleden #21094

  • s@ndra
  • s@ndra's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 125
  • Ontvangen bedankjes 34
Wij kregen bij onze vorige wagen al het advies om alle uitschuifbare stukken in de winter uit de stokken te schuiven. Dit, omdat er bij het minste beetje vocht toch corrosie kan ontstaan wat de stokken stroef maakt. 

Wij leggen, als we de wagen klaarmaken voor de winterstalling de stokken op een oud laken naast elkaar op bed. 

Voor eerste vertrek in de zomer schuiven we ze dan weer in het wagenframe. En de andere stokken weer in elkaar en in de stokkenbuis en/of de stokkenzak en dan onder het bed. 

Sindsdien geen stroeve stokken meer gehad. 
alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.056 seconden