Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Waar(aan) duwen/trekken bij rangeren CC? 1 jaar 1 maand geleden #21035

  • Klap_Kai
  • Klap_Kai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemorgen allemaal,

Bij het met de hand rangeren van de Venezia (op oneffen terrein) stoort het mij dat je bijna nergens kracht op zetten kunt, dus tegenaan kunt duwen of of aan kunt trekken. De disselkast is al fragiel, dus daar blijf je sowieso van af. De keuken zal bij flink duwen ook makkelijk verbuigen en het rek op het deksel lijkt me ook niet bedoeld om grote krachten op uit te oefenen. Blijft over de wagenbak, maar daar kun je eigenlijk niet bij met je handen, omdat disselkast en keuken in de weg zitten. Hoe doen jullie dit?

Ciao, Kai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Klap_Kai.

Waar(aan) duwen/trekken bij rangeren CC? 1 jaar 1 maand geleden #21036

  • LisetteK.
  • LisetteK.'s Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 4
Mijn man pakt de dissel, die ergens ter hoogte van die klem waarmee je de dissel op de trekhaak vastklemt, daar trekt hij de combi-camp mee op de goede plek. Ik duw en "stuur" een beetje bij aan de keuken. Dat doen we al een jaar of 10 en het is nog niet gelukt om iets te verbuigen bij de keuken, die is echt sterk genoeg. Meestal gaat het maar om kleine stukjes man is er een meester in om het ding al met de auto redelijk goed op de plek te krijgen. Alleen als de dissel ver richting de omheining van de plaats moet dan is er wat duw en trekwerk nodig.
Always ready to give you a tour around my castle (CC Valley Dutch Design)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar(aan) duwen/trekken bij rangeren CC? 1 jaar 1 maand geleden #21037

  • wbvds
  • wbvds's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 476
  • Ontvangen bedankjes 77
Trekken is altijd effectiever dan duwen (bij duwen heb je altijd een verticale duwkracht-component naar de grond toe; bij trekken is die component opwaarts gericht); sleur aan de dissel, desnoods om de middenas 180graden om de wagen te keren. Duwen is hoogstens zoals Lisette ook bedoelt, als extra kracht, en als de wagen al in beweging is.
Zelfs bij oudere types (met keuken op beugels, # ) 'duw' je vanaf de keukenbak, doen wij ook al jaren zo als dat nodig blijkt. Aan het rek trekken is ook niet erg effectief: zit eigenlijk te hoog, én je moet ook oppassen dat je niet wegglijdt en onder de wagen geraakt.

Eventuele fietsen eerst van de wagen halen uiteraard.

# Vanaf 2016 staat de keuken op het wagenchassis
Ggroet, Wietze (2008ccv)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar(aan) duwen/trekken bij rangeren CC? 1 jaar 1 maand geleden #21038

  • winnieandbuzz
  • winnieandbuzz's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 22
  • Ontvangen bedankjes 1
Wij hebben een handgreep op het neuswiel, ideaal:
Handgreep neuswiel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar(aan) duwen/trekken bij rangeren CC? 1 jaar 1 maand geleden #21039

  • s@ndra
  • s@ndra's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 125
  • Ontvangen bedankjes 34
Wij trekken vooral aan de dissel. Voordeel is dat onze wagen lichter is dan gemiddeld omdat we de koelkast in de auto hebben. Niets op het bagagerek vervoeren en goed letten op het gewicht van de wagen scheelt nog meer. 

Man trekt de dissel, ik duw indien nodig wat aan de keukenkant. Een aanloopje kan soms ook wat schelen als je wat omhoog moet. 

Bij ons blijft de auto vaak op het pad en rijden wij op de hand de wagen de plaats op. 
alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Waar(aan) duwen/trekken bij rangeren CC? 1 jaar 1 maand geleden #21042

  • Klap_Kai
  • Klap_Kai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor jullie reacties. Goed om te weten dat de keuken sterk genoeg is om tegen te duwen dat scheelt al heel wat. En zo'n handgreep op de neuswielsteunpoot lijkt me ook een goed idee. Het gaat trouwens op dit moment niet eens om het rangeren op de camping, maar de carport in: die is half bestraat met allemaal hoogteverschillen tot 6 cm, en een aanloop nemen kun je ook niet echt als je de huismuur niet wilt rammen.

Ciao, Kai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden