Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

Tips voor nog sneller in/uitklappen cc country 1 jaar 10 maanden geleden #20870

  • stefzone
  • stefzone's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Berichten: 31
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi allemaal, 

Afgelopen Hemelvaart weer genoten van de vouwvilla, zat te denken wat er nog sneller kan bij t in en uitklappen, wellicht een world record haha... Wij hebben een country met gastencabine. Toch wel gedoe om op te zetten vergeleken met de rest van de kar. We klappen deze net als het dak van de voortent mee in. Zijn er mensen die bijvoorbeeld de horizontale buis bij t dak van de gasten cabine laten zitten? En de slaapcabine van de gastencabine? En de stokjes van de ventilatie aan de achtertent en gastencabine, ook laten zitten (plat natuurlijk. Andere tips voor sneller klappen zijn natuurlijk ook welkom! Ben benieuwd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tips voor nog sneller in/uitklappen cc country 1 jaar 10 maanden geleden #20872

  • s@ndra
  • s@ndra's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 125
  • Ontvangen bedankjes 34
Het snel klappen is bijna niet nog te versnellen. Met vijf minuten hebben wij de wagen wil dicht. Het meeste werk vind ik de voorbereiding op het klappen. 

Alles netjes op of onder het bed steken. Alles inklappen en opruimen. Waar wij de meeste tijdswinst mee halen is het opgeruimd houden van alle spullen en zo weinig mogelijk meenemen. Alles heeft zijn vaste plek dus als wij gaan rijden hoeft alleen de koffiezetter en de waterkoker in de keukenkastjes te worden opgeruimd. Kabels oprollen, stoelen/tafel op het bed, tas met kleding/boeken in de auto en klappen maar. Gaskraan in de dissel dicht en rijden maar. 

Voor de kinderen hadden we een bijzettentje omdat we de gastencabine onevenredig veel werk vinden. 
alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tips voor nog sneller in/uitklappen cc country 1 jaar 10 maanden geleden #20873

  • C5CCV
  • C5CCV's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 853
  • Ontvangen bedankjes 161
Daar gaan wij helemaal in mee; wij laten zoveel mogelijk thuis (ofwel: nemen zo weinig mogelijk mee) en houden de CC tijdens het kamperen altijd opgeruimd. Vorige week zaten wij rustig een kopje koffie bij de CC te drinken en bedachten, gezien de weersverwachting, dat het beter wat om in te klappen. Drie kwartier later reden we van de camping af. 

De ladenbakken met kleding, toiletspullen e.d. helpen daar wel enorm mee. Die zetten we zo in de auto. En de overige spullen inderdaad een vaste plek, hoef je niet steeds te puzzelen.

     


 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door C5CCV.

Tips voor nog sneller in/uitklappen cc country 1 jaar 10 maanden geleden #20874

  • s@ndra
  • s@ndra's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 125
  • Ontvangen bedankjes 34
Oh, die ladenbakken wil ik ook. Welk merk is dat? En zijn dat vier lagen die stapelbaar zijn? 

Wij hebben altijd twee tassen kleding mee, maar ik wil de vloer wat leger zodat we op de deksel met tafel en twee stoelen binnen kunnen zitten. Dan zetten we alleen de luifel op. 
alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tips voor nog sneller in/uitklappen cc country 1 jaar 10 maanden geleden #20875

  • C5CCV
  • C5CCV's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 853
  • Ontvangen bedankjes 161
Wij hebben ze van Leen Bakker; zetten we vanuit de kofferbak van de auto geladen en wel zo op de deksel van de CC. We hebben er 6 gekocht, maar nemen er maar 4 mee.

Wij hebben de CC zo geladen dat deze voor vertrek en na thuiskomst niet meer open hoeft voor de bagage. Als het nodig is om hem schoon te maken doen we dat uiteraard wel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: s@ndra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tips voor nog sneller in/uitklappen cc country 1 jaar 10 maanden geleden #20876

  • wbvds
  • wbvds's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 476
  • Ontvangen bedankjes 77
Op zich zien die ladekasten er erg mooi uit, lijkt ook handig in dagelijks gebruik. De pak-dichtheid van inhoud lijkt me niet zo groot: in een koffer kun je kleding compacter (minder volume) inpakken.
Dat volume is belangrijk in je kofferbak: die hoekig-niet-wat-samendrukbare bakken nemen echt meer ruimte in mijn kofferbak/auto dan de twee softcase-koffers die ik nu soepel in een min of meer verloren hoekje kwijt kan.
Ggroet, Wietze (2008ccv)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.333 seconden