Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Maten van de CC wagenbak. 2 jaren 9 maanden geleden #20607

  • wbvds
  • wbvds's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 476
  • Ontvangen bedankjes 77
Wordt dat niet een beetje zwaar allemaal? Je gaat straks kamperen met een combi die onbeladen ruim boven de 1000kg weegt! 

Weet ook dat het keukenblok van de oudere Cc-versies niet op het wagenchassis staat, maar hangt op twee beugels. De keuken heeft ook een grotere hoogte dan de verdere opbouw van de wagenbak; de bovenzijden liggen wel op eenzelfde niveau, de onderzijdes niet. Als ik naar je schetsen kijk, lijk je daar geen rekening mee te houden. De beugels hebben een Z-profiel, de beugel hangt met de hoge beugelzijde aan het wagenframe, de keukenbody staat op het lagere beugeldeel. Scheelt pakweg tien cm.  
Bekijk maar eens goed de zijaanzichten van de wagens op de site van Aart Kok. Je ziet de beugels daar onder de keukenbody uitsteken.

 
Ggroet, Wietze (2008ccv)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Maten van de CC wagenbak. 2 jaren 9 maanden geleden #20609

  • s@ndra
  • s@ndra's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 125
  • Ontvangen bedankjes 34

Niemand? Zijn hier geen eigenaars van een Panda, Venezia of Valley? Of zijn die allemaal op vakantie (zonder Wifi)?
Ik kan me voorstellen dat iemand niet de maten uit zijn hoofd weet, maar of bijvoorbeeld de lattenbodem  direct op de wagenbakbodem ligt of niet, zou toch elke eigenaar moeten weten?
En geschatte maten zouden ook al helpen, bijv. de  diepte  van de wagenbak of de afstand tussen wagenbakbodem tot wegdek.

Ciao, Kai
Hoi Kai, 
Ik ik vond je openingspost erg verwarrend en onduidelijk. Geen idee wat je wilde weten. Verder staat mijn wagen in de stalling dus voor opmeten moet ik naar de stalling. Omdat ik je verder niet ken en niks verschuldigd ben had ik daar geen zin in, volgende week gaan wij de wagen halen en dan had ik best wel even iets willen meten. Na deze post, het is de toon die de muziek maakt, heb ik er ook geen zin meer in als het ding volgende week op mijn oprit staat. Jammer hoor!  
alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Maten van de CC wagenbak. 2 jaren 9 maanden geleden #20610

  • Klap_Kai
  • Klap_Kai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0

Wordt dat niet een beetje zwaar allemaal? Je gaat straks kamperen met een combi die onbeladen ruim boven de 1000kg weegt! 

Weet ook dat het keukenblok van de oudere Cc-versies niet op het wagenchassis staat, maar hangt op twee beugels. De keuken heeft ook een grotere hoogte dan de verdere opbouw van de wagenbak; de bovenzijden liggen wel op eenzelfde niveau, de onderzijdes niet. Als ik naar je schetsen kijk, lijk je daar geen rekening mee te houden. De beugels hebben een Z-profiel, de beugel hangt met de hoge beugelzijde aan het wagenframe, de keukenbody staat op het lagere beugeldeel. Scheelt pakweg tien cm.  

 
De 1000 kg die ik aangaf is het totaalgewicht, dus leeggewicht plus laadvermogen. Ik vermoed dat de CC een wat lichter chassis zal hebben dan mijn aanhanger, verder komt het gewicht van het subchassis (groot woord voor een paar balken) en nog wat andere aanpassingen erbij. Ik schat dat het leeggewicht t.o.v. de CC minder dan 100 kg zal toenemen, dan zit je op een leeggewicht van 525 kg i.p.v. 425 kg. Jammer, maar niet te vermijden.

Dat van het keukenblok was bekend, ik zal de keuken qua hoogte inkorten. Toevallig heb ik net zo'n koelbox als in de CC wordt gebruikt, dus weet ik de maten daarvan en dit moet net gaan passen.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Maten van de CC wagenbak. 2 jaren 8 maanden geleden #20625

  • Klap_Kai
  • Klap_Kai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
Door toeval ben ik dit weekend aan de maten gekomen. Toen ik bij mijn moeder op bezoek was, stond in het dorp een Venezia langs de straat. Erheen gefietst, mijn plan uiteengezet en gevraagd of ik wat maten kon opnemen. Alleraardigste mensen die zo'n beetje de hele vouwwagen uitgelegd hebben, plus hun ervaringen ermee. Als ik nog eens wat moest weten, kon ik langskomen. Ik heb nu genoeg info om de constructie te plannen totdat er daadwerkelijk een CC voor de deur staat..
Dus Sandra, bedankt voor je vriendelijke aanbod, maar ik denk dat het niet meer nodig is.

Ciao, Kai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Klap_Kai.

Maten van de CC wagenbak. 2 jaren 8 maanden geleden #20687

  • MichielW
  • MichielW's Profielfoto
  • Offline
  • Het leven is tekort om te wachten op later
  • Berichten: 357
  • Ontvangen bedankjes 40
Beste Kai,

Ik begrijp niet waar je mee bezig bent,
De 3 dogg is een doodnormale aanhanger waar een afneembare bovenbouw op zit en dat is de tent met bodem.
De 3 dogg is dus exact wat je wilt een aanhanger en een vouwwagen ineen. te verkrijgen met 1.000 Kg as.
De dealer van 3dogg zit ook in Duitsland (Hamburg) en daarom heeft 3dogg een Duitse zulassung.
Je kunt de bovenbouw er eenvoudig aftakelen of tillen

Ik snap niet dat je dan aan een combicamp denkt 3 dog is nu ondergebracht bij Campwerk  www.campwerk.de/
Een Combi-Camp reist snel, >>>>>>dat wil deze kampeerder wel.
Op bestemming wat comfort dan hoor je mij niet klagen hoor. ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door MichielW.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.101 seconden