Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

advies gevraagd bij Combi Camp klusjes zoals impregneren 4 jaren 8 maanden geleden #19539

  • Pol
  • Pol's Profielfoto Onderwerp Auteur
Afgelopen weekend heb ik de Combi Camp Easy aangekocht die op deze site aangeboden was. Het is een hele leuke combi camp waar we hopelijk nog veel plezier aan zullen beleven zowel achter de gewone auto als de oldtimer.
Na de gezegende leeftijd van 30 jaar bereikt te hebben zijn er wel wat klusjes te doen die opgeknapt moeten worden. Ik heb al veel gezocht op dit forum, maar heb toch nog niet voor alles een afdoend antwoord gevonden of wat ervaringen van andere gebruikers zijn.
De deksel van de combi camp werd ooit voorzien van een laag vernis, die uiteraard weer afbladderd, deze wil ik verwijderen. Maar gebruik ik daarna best een nieuwe laat boot vernis, bijenwas, lijnzaadolie of gewoon een laagje botenwax zoals de instructie voorschrijft?
Het doek van de tent zou nog waterdicht zijn, maar we willen liever geen risico nemen als we er over een paar weken mee op pad gaan en willen graag het doek opnieuw impregneren. Online producten zat te vinden, maar wil er natuurlijk niet het eerste het beste busje op smeren, vandaar ben ik erg benieuwd welk product andere combi camp gebruikers kunnen aanbevelen. Een ander puntje is dat er een paar scheurtjes zitten in de vliegenhorren her en der, zou ik deze met naald en draad kunnen proberen te dichten? Vervolgens is aan 1 zijde van de dent onderaan waar die scharniert een scheurtje in het doek (daar hangt de buitenflap nog over dus geen probleem voor waterdicht te zijn), maar kan ik daarvoor gewoon een standaard tenten herstelkitje aanschaffen en een lapje opzetten? Maar hoe gaat dat in zijn werk? Naaien, strijken, lijmen? Of wat is het beste? En als laatste, het afdekzeil dat de dichtgeklapte wagen beschermt tegen regen en weersinvloeden tijdens het transport, is helemaal gaar. Als iemand er zo nog een heeft liggen die min of meer goed is? Of kan je deze nog nieuw aankopen of laten maken bij combi camp of een zeilmakerij bijvoorbeeld? (gelukkig heb ik het originele afdekzeil nog als voorbeeld). Klopt het dat dergelijk afdekzeil destijds een optie was, en je dus eigenlijk ook perfect zonder kan rijden of wordt dat niet aanbevolen. Veel vraagjes, ik weet het, maar volgens mij allemaal heel goed te overzien zodat deze combi camp nog een lang nieuw leven krijgt. Hopelijk vind ik hier het nodige advies waarvoor alvast mijn dank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

advies gevraagd bij Combi Camp klusjes zoals impregneren 4 jaren 8 maanden geleden #19563

  • NicoleB24
  • NicoleB24's Profielfoto
Hallo,
Wij hebben anderhalf jaar terug een cc easy uit 1999 overgenomen, hier zat geen afdekzeil bij en de deksel ziet er nog prima uit. Hier reizen we dus ook gewoon mee rond. Wat het impregneren betreft, dat moeten wij ook nog doen, ik ik hoop dat je hierop goede reacties krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

advies gevraagd bij Combi Camp klusjes zoals impregneren 4 jaren 8 maanden geleden #19612

  • NielsP
  • NielsP's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 1292
  • Ontvangen bedankjes 237
Impregneren: dat is geen 'klusje' maar een 'Klus'.

Als de boel niet lekt zou ik toch echt overwegen er nu niets aan te doen. Mocht je het toch gaan doen, ik heb zelf de producten van Ultramar gebruikt. En hun gebruiksaanwijzing opgevolgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

advies gevraagd bij Combi Camp klusjes zoals impregneren 4 jaren 7 maanden geleden #19693

  • Drikusniet
  • Drikusniet's Profielfoto
Het afdekzeil is gewoon bisonyl, kan elke Zeilmakerij vor je maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

advies gevraagd bij Combi Camp klusjes zoals impregneren 4 jaren 7 maanden geleden #19697

  • dirkf
  • dirkf's Profielfoto
De deksel kan je op verschillende manieren behandelen.Zelf gebruik ik lijnolie .Insmeren laten intrekken en uitwrijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

advies gevraagd bij Combi Camp klusjes zoals impregneren 4 jaren 7 maanden geleden #19703

  • Villa Venezia
  • Villa Venezia's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 23
Gebruik de zoekfunctie eens. Zoek op impregneren.
CCfan sinds 1997

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden