Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

Eerste ervaringen country exclusive 2019 4 jaren 11 maanden geleden #18995

  • Capellma
  • Capellma's Profielfoto Onderwerp Auteur
Na altijd met een caravan op pad te zijn geweest, vorige maand een nieuwe CCC exclusive aangeschaft. Voornaamste reden: degelijkheid en snelheid van opzetten van de basis. Onderstaand mijn ervaringen/vragen en hopelijk tips van meer ervaren gebruikers.

Positief
1. Rijcomfort
2. Uitstraling

Ietwat ongemakkelijk
1. Het op de plek krijgen; ik overweeg nu om er toch maar een mover onder te plaatsen (ervaringen??)
2. Het stellen. Die 30 seconden klopt bij volledig vlak terrein. We hebben toch wel lopen stoeien om de uitval deksel goed te krijgen. Misschien ook wel door onervarenheid. Nu denk ik dat het het beste is om bij een hellend terrein de wagen met de dissel in lijn te zetten met de helling. Dan hoef je alleen 1 hoekpunt vd deksel te ondersteunen. Ik heb de indruk dat als je de wagen haaks op de helling zet de wagen en deksel in een V-vorm komen te staan (tips???)
3. Bij het opbreken erg lopen 'klooien' om de deksel gesloten te krijgen. Bij de keuken moest ik de deksel zelfs een duwtje geven om binnen het profiel te vallen (tips/ervaringen???)
4. Voor de aardigheid eens gekeken hoe dat staat, in zon luifel opstelling (dubbel gevouwen luifel). Nou....dat ziet er niet uit. Zo ik daar veel gebruik van zou maken laat ik wel een halve luifel op maat maken bij een zeilmaker. (Ervaringen???)
5. Matras: veel en veel te hard :( . Daar heb ik inmiddels veel over gelezen op het forum en moet daar een andere goede oplossing voor zien te vinden - liefst obv een ander matras IPV oplegmatras IKEA. Nu kan ik een matras op maat laten maken, maar minimale dikte is 14 cm en krijg ik de deksel dan nog wel dicht ? (Tips??).
6. Afwerking tent. Ja, daar is weinig aan te doen, maar valt wel op. Dezelfde bandjes aan de voortent waarbij de een gewoon niet op de juiste maat is afgestikt (dus veel langer dan zijn vergelijkbare bandje links aan de voortent.) Soms een lus net te dicht bij de rits gestikt, waardoor je daar extra alleen moet zijn bij ritsen. Overigens heb ik als eerste de ritsen ietwat ingesmeerd met siliconen en dat scheelt al heel veel.

Alvast bedankt voor reacties/suggesties

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste ervaringen country exclusive 2019 4 jaren 11 maanden geleden #18997

  • CEO
  • CEO's Profielfoto
  • Offline
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
  • Berichten: 161
  • Ontvangen bedankjes 36
1. Het op de plek krijgen is een dingetje. Maar dat is bij iedere aanhanger zo. Wij zijn met 5, dan lukt het altijd wel. Als er de ruimte voor is, rijd ik hem op zijn plek, of iets hoger op het terrein. Naar beneden gaat een stuk gemakkelijker.
2. Stellen is oefenen. Gaat steeds gemakkelijker. Niet waterpas, maar met het terrein mee, uiteraard binnen het redelijke. Hoewel wij zelden op rechte plekken staan, moet er slechts zelden een plankje onder het wiel aan de scharnierzijde. Wel hebben we 4 wigjes om onder de klep te leggen mee.
3. Dan zit je of te vol, of er zir iets niet goed. Het wil soms helpen om een pootje aan de achterzijde even een stukje uit te draaien, dan komt er weer model in de bak.
4. Nog niet gebruikt. Wij zetten meestal het gehele dak direct op en ritsen dan in de loop van de avond naar behoefte de rest erin. Ons lijkt de halve luifel gedoe, maar sommige mensen zweren erbij.
5. Eens. Wij hebben een opdek van Ikea erbij en een electrische deken en we liggen nu prima.
6. Onze tent is erg netjes afgewerkt. Vinden wij. Wel ga ik de siliconen-tip toepassen om het inritsen van de voor- en zijkanten te vergemakkelijken!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste ervaringen country exclusive 2019 4 jaren 11 maanden geleden #19000

  • Lenie
  • Lenie's Profielfoto
  • Offline
  • CCC 2014
  • Berichten: 203
  • Ontvangen bedankjes 57
Met Pinksteren staat de Combi Camp Club weer in Bunnik op de camping met ongeveer 30 combi camp wagens. Zie eerdere berichten op de site en in het forum. Daar heb je de mogelijkheid om van alles te weten te komen over de diverse mogelijkheden, tips en trucs van de wagen. U kunt zich nog aanmelden voor dat weekeinde. Uiteraard bent u ook welkom zonder deelname.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste ervaringen country exclusive 2019 4 jaren 11 maanden geleden #19002

  • Capellma
  • Capellma's Profielfoto Onderwerp Auteur
Let wel op dat siliconen niet op je doek komt. Een eeuwenoud middel zachte kaars (waxinelichtje) doet ook wonderen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste ervaringen country exclusive 2019 4 jaren 11 maanden geleden #19003

  • Capellma
  • Capellma's Profielfoto Onderwerp Auteur
Daar dacht ik idd ook aan, maar heb plan om naar Luxemburg te gaan :) ik ga iig ook nog eens bij de dealer op bbezoek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste ervaringen country exclusive 2019 4 jaren 11 maanden geleden #19004

  • Capellma
  • Capellma's Profielfoto Onderwerp Auteur
Kan de deksel nog steeds goed dicht met zo'n opdekmatras?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden