Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Fietsgoten / fietsendrager 5 jaren 6 maanden geleden #18710

  • Vink
  • Vink's Profielfoto Onderwerp Auteur
Ik heb mij (Peter) eerder tot jullie gewend omdat mijn vrouw en ik een CC Country wilde gaan kopen. Inmiddels hebben we in Roden een Country Xclusive gekocht (die is incl. een disselbak). Nu wil ik graag 2 fietsen meenemen en die moeten dus op het deksel. Zoals jullie weten heeft CC zelf een beugel (te monteren aan het bagagerek) te koop waarop je dan kennelijk 2 Thule dragers kunt monteren. Dit lijkt vooralsnog de enige oplossing. Allemaal hartstikke duur en dan nog staan er 2 fietsen aan 1 zijde van de wagen en ik zou ze liever verdelen; 1 links en 1 rechts, mede i.v.m. gewichtsverdeling en zicht naar achteren. Ik kan me zo voorstellen dat er leden zijn die ook geen extra (dure) beugel van CC wilde aanschaffen en toch op een andere wijze fietsgoten / fietsdragers veilig en stevig hebben weten te monteren. Vraag: hoe (waarmee) hebben jullie dit dan eventueel opgelost? Hebben jullie namen van merken die passen zonder CC beugel en wellicht foto's van hoe jullie het (wel) hebben gemonteerd? Ik ben erg benieuwd naar ingenieuze oplossingen (ja, want er zitten heel wat vindingrijke leden bij heb ik al gezien).
M vr grn,
Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fietsgoten / fietsendrager 5 jaren 6 maanden geleden #18711

  • Snoopy-Gouda
  • Snoopy-Gouda's Profielfoto
Ik ben best creatief, maar stop nooit energie in zaken die het wiel wederom uit willen vinden.
Het bijbehorende rek met daarop de Thule fietsdragers werken perfect en zijn zeer stabiel. Ik denk als jijzelf creatief aan de slag gaat en het degelijk en veilig wilt maken, minimaal op dezelfde kosten uitkomt.
Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fietsgoten / fietsendrager 5 jaren 6 maanden geleden #18712

  • frans1955
  • frans1955's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 149
  • Ontvangen bedankjes 68
Helemaal eens met Snoopy. Wij hebben ook het rek met de Thule-fietsdragers. Werkt perfect met twee fietsen. Na afladen van de fietsen blijven het rek en de (inklapbare) framesteunen binnen de hoogte van de imperiaal. Je hoeft dus niets te demonteren op de plaats van bestemming. Met twee lichte toerfietsen (wij hebben geen e-bikes, dus daar kan ik niet over oordelen) qua stabiliteit geen probleem tijdens het rijden. Ik gebruik als extra zekerheid nog wel een spanband om de twee fietsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fietsgoten / fietsendrager 5 jaren 6 maanden geleden #18713

  • Vink
  • Vink's Profielfoto Onderwerp Auteur
Dank voor reactie; ik houd wel van een duidelijke mening.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.053 seconden