Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Kleine luifel keuken 5 jaren 11 maanden geleden #17806

  • knolber
  • knolber's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
In de bijgeleverde dvd van de CC Valley is een verhaal te lezen/zien voor het opzetten van de luifel voor onderweg (1 nacht). De op het dak opgevouwen luifel wordt dan gedeeltelijk uitgevouwen en de uitgetrokken tentstokken worden dan in de plastic stokhouders op het luifeldak (na ongeveer 1 meter) gestoken. Heeft iemand een 'gouden tip' om dit op een handige en nette manier toch nog snel te kunnen doen? Ik ben er aardig lang mee bezig geweest en had een trappetje nodig om de middelste tentstok te bedienen... Dat lijkt mij niet de bedoeling...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kleine luifel keuken 5 jaren 11 maanden geleden #17808

  • Jon
  • Jon's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 135
  • Ontvangen bedankjes 40
Ik ben niet bekend met de Valley, maar bij de Country hebben we voor de middelste buis ook een opstapje nodig.
Combi Camp, what else?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: knolber

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kleine luifel keuken 5 jaren 11 maanden geleden #17809

  • CEO
  • CEO's Profielfoto
  • Offline
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
  • Berichten: 161
  • Ontvangen bedankjes 36
Omdat de hele luifel opzetten makkelijker lijkt, hebben we de korte luifel nog niet gebruikt. Ook bij de dealer gaf men aan het best gedoe te vinden, relatief gezien.

Onze stokken zijn erg gemakkelijk te pakken. De hele luifel staat in minder dan 10 minuten.
If you choose not to decide, you still have made a choice!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: knolber

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kleine luifel keuken 5 jaren 11 maanden geleden #17810

  • JV
  • JV's Profielfoto
Ook wij hebben in de 12 jaar die wij met onze CCC gekampeerd hebben op overnachtingen nooit de halve luifel neergezet. Het dak van de luifel ritsen wij er thuis al aan en bouwden die mee in en onderweg die paar stokken er even aanzetten. Zo klaar. Een enkele keer ook zonder luifel gekampeerd onderweg en dan gooiden wij meestal het dekzeil die we over wagen hebben (met stoelen e.d. eronder op het frame) over de keuken en de ingeklapte stoelen die we tegen de keuken aanzetten. Slapen deden we onderweg met zijn vieren in de CCC. Man (met hond ernaast) op de klep en ik met de kinderen overdwars met zijn drieën naast elkaar op bed....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kleine luifel keuken 5 jaren 11 maanden geleden #17811

  • wbvds
  • wbvds's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 476
  • Ontvangen bedankjes 77

knolber schreef : Heeft iemand een 'gouden tip' om dit op een handige en nette manier toch nog snel te kunnen doen? Ik ben er aardig lang mee bezig geweest en had een trappetje nodig om de middelste tentstok te bedienen...


Alleen als je aardig lang bent heb je het trappetje niet nodig. Voor de rest geldt: 'Übung macht den Meister' : een paar keer oefenen en het gaat al weer veel sneller, je weet dan redelijk exact, hoe het doek te vouwen, en tot welke lengte de telescoopbuizen uit te trekken. Het is toch wel een handige optie voor een korte/enkele overnachting; het hele buizenframe blijft onder de wagen in de stokkenkoker...

Geldt/is hetzelfde voor zowel Valley als Country
Ggroet, Wietze (2008ccv)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: knolber

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kleine luifel keuken 5 jaren 11 maanden geleden #17812

  • MichielW
  • MichielW's Profielfoto
  • Offline
  • Het leven is tekort om te wachten op later
  • Berichten: 357
  • Ontvangen bedankjes 40
zoals al door een ander lid aangegeven . De gouden tip is om de hele luifel te laten zitten en de stokken onder handbereik te houden. Op locatie totaal opzetten is sneller dan de halve variant
.
Een Combi-Camp reist snel, >>>>>>dat wil deze kampeerder wel.
Op bestemming wat comfort dan hoor je mij niet klagen hoor. ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: knolber

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.118 seconden