Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Witte kentekenplaten 6 jaren 4 maanden geleden #17382

  • XXXL
  • XXXL's Profielfoto Onderwerp Auteur
Bij een nieuwe auto ( nou ja, voor ons nieuw :cheer: ) hoort natuurlijk ook een nieuwe witte kentekenplaat voor op de CC.
Bij het zoeken naar een leverancier viel mij op dat één daarvan op zijn website aangaf dat hij niet door de RDW erkend is en dat zijn platen voor eigen risico gebruikt moeten worden. Huh???

Als je bij meerdere internetleveranciers doorzoekt vind je ergens verborgen vaak dezelfde tekst. Blijkt dat alleen RDW erkende kentekenplaten mogen worden gebruikt. Deze zijn te herkennen aan een keurmerk dat in het metaal is gestanst. De RDW geeft op haar website een overzicht van erkende leveranciers, maar deze PDF is volledig willekeurig opgesteld. E.e.a. is bedoeld om handel in illegale kentekenplaten tegen te gaan. Als niet erkende leveranciers dan wel platen mogen leveren die nauwelijks van de wel erkende zijn te onderscheiden weet ik niet of dit echt nut heeft, maar dat laat ik verder in het midden.

Ik heb uiteindelijk de platen besteld bij Brezan, een landelijke keten. De kosten zijn een fractie hoger dan via de niet erkende leveranciers, maar doorvoor wil ik geen gezeur hebben met officiële instanties. (ik werk er zelf bij eentje en weet hoe halstarrig die kunnen zijn.... :whistle: :whistle: )

Nu nog wachten op vakantie........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Witte kentekenplaten 6 jaren 4 maanden geleden #17383

  • NielsP
  • NielsP's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 1292
  • Ontvangen bedankjes 237
Snel even kijken waar de dichts bijzijnde RDW erkende kentekenboer zit:

www.kentekenplaatmaken.nl/postcode.php
De volgende gebruiker (s) zei dank u: XXXL

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Witte kentekenplaten 6 jaren 4 maanden geleden #17384

  • Verheijden
  • Verheijden's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 204
  • Ontvangen bedankjes 69
Volgens mij maakt dat voor een aanhanger met witte plaat niet uit.

RDW erkend is enkel voor uitgifte van gele platen volgens mij, deze mogen niet zomaar worden uitgegeven.
Mag je vaker op vakantie als je collega's ook toe zijn aan jouw vakantie? :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Witte kentekenplaten 6 jaren 4 maanden geleden #17387

  • NielsP
  • NielsP's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 1292
  • Ontvangen bedankjes 237

Verheijden schreef : Volgens mij maakt dat voor een aanhanger met witte plaat niet uit.

RDW erkend is enkel voor uitgifte van gele platen volgens mij, deze mogen niet zomaar worden uitgegeven.


Dat dacht ik ook altijd, maar ik begrijp uit het verhaal van Gerard iets anders? Ik kom wel ergens tegen dat het voor je witte platen in het binnenland niet uitmaakt, maar dat ze voor gebruik in het buitenland weer voorzien zijn van één of ander keurmerk? Enfin, mijn vaste 'witte platen boer' ìs RDW erkend dus het maakt voor mij niet veel uit B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Witte kentekenplaten 6 jaren 4 maanden geleden #17390

  • XXXL
  • XXXL's Profielfoto Onderwerp Auteur
Gevonden!! Je moet toch wat doen als je thuis zit.
Artikel 19 van de Regeling eisen goedkeuring kentekenplaten 2000 stelt dat een keurmerk moet zijn aangebracht en de plaats daarvan. Dus ook voor witte platen.

Of iemand er ooit op let is weer iets anders B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden