Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17271

  • SvR
  • SvR's Profielfoto Onderwerp Auteur
Less is more! Dat is denk ik de belangrijkste tip! Maar dus ook allemaal haalbaar!
Ik merk dat we ons tentkamperen eigenlijk nog hebben doorgezet in de CC... staan, alles uitpakken, kasten neerzetten, vullen etc etc en dan op die plek blijven. Gelukkig laten we dat steeds meer los, maar wegmaken nog niet ten volle gebruik van de mogelijkheden....
Daar moet maar eens verandering in komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17272

  • XXXL
  • XXXL's Profielfoto
Met drie personen idd een weekendtas pp, en een kleinere tas voor een voorraad handdoeken etc. Het dekbed gaat ook in een (grote) weekendtas. De gastencabine vouwen wij altijd mee op (waardoor het dekbed niet kan blijven liggen). Ik maak mij er nooit zo druk om, maar die zijtent vergt relatief meer tijd bij het opzetten en inklappen. Zeker omdat ik de onderkant droog en schoon wil hebben. Ikndenk dat het vlotter is als je een bijzettentje gebruikt wat ze zelf moeten opzetten etc.

Laatste keer dat de kano's mee waren hebben we de volumineuze kleding en uitrusting in een grote waterdichte tas op de CC gebonden. Dat bleek ook weer handiger dan wegproppen in de kano's en tussen de andere bagage.

Het belangrijkste vind ik dat ik weet waar alles heen moet en dat ik weet dat het past. Dan zit een grote berg rommel in nog time ingepakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17273

  • SvR
  • SvR's Profielfoto Onderwerp Auteur
Wij hebben in de Venezia normaal op het bed de slaapzakken (opengeritst) liggen, de kussens en de matten van de kinderen. Daarnaast ligt ook de ingeklapte kast en de picknicktafel erop, en de rol tapijt (daarvan kunnen we vast dingen schrappen, dan kan de cabine eraan blijven).
Uit de bak onder het bed kunnen de stokken en luifels die we niet gebruiken. Dan kunnen we daar andere dingen in kwijt! We hebben ook nog een disselbak en op de auto een bagagekoffer.
Vooral het inklappen met gastencabine lijkt me erg handig, dat scheelt veel tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17274

  • fransdinnissen
  • fransdinnissen's Profielfoto
Waarom neem je een kast mee? De kleren blijven gewoon in de weekendtassen en de keukenspullen staan in de keuken. Wij hebben alleen een klein uitklaprekje met drie mandjes dat naast de keuken staat. Daarin liggen groente/fruit, pingpongbatjes en dat soort klein spul.
Ik ga, naast de vakanties met de vouwwagen, ook regelmatig op de fiets op vakantie en dan leer je echt dat je alleen mee moet nemen wat je echt nodig hebt en blijkt alles wat je voor vier weken nodig hebt in twee achtertassen en een stuurtas te passen (met een tentje er boven op). In een vouwwagen kun je veel makkelijker spullen mee nemen en hoeft het niet zo spartaans, maar het helpt echt om bij alles wat je inpakt te denken of je het echt wel nodig hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17275

  • SvR
  • SvR's Profielfoto Onderwerp Auteur
We hebben vanuit het De-Waard-kamperen altijd een laat inklapkastje mee, daar doen we de kleding, handdoeken etc in. (Erop liggen de ereaders, toilettas etc) Bleven de kleren wat luchtiger en schoner ipv in een tas op de grond...

Maar ja, dat is in de CC eigenlijk niet nodig. Blijf makkelijk hangen in wat we altijd deden met de tent!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17276

  • Snoopy-Gouda
  • Snoopy-Gouda's Profielfoto
Leuk om te lezen, maar ik ga hier niet vertellen wat ik de eerste keer allemaal heb meegenomen! In ieder geval de volledige 1750 liter benut.
Maar ja, ik ben dan ook maar alleen, haha!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.060 seconden