Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Hoe de gasveren van een ccv te demonteren? 6 jaren 8 maanden geleden #16943

  • wbvds
  • wbvds's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Berichten: 476
  • Ontvangen bedankjes 77
Ik heb een stel defecte gasveren op m'n ccv die gedemonteerd moeten worden.

De bevestiging van de gasveer aan de vloerbodem is geen probleem; een montagepunt met een bout + twee ringen, borgmoer. Is zo losgemaakt

De bevestiging aan het alu-bedframe vormt wel even een probleem: het is geen inbus-bevestiging die je vanaf de buitenkant van hoofd/voeten-framedeel los moet maken, blijkbaar. De bevestigingspunten zitten exact in het midden van de korte zijden van het bedframe, daar waar het lengteprofiel voor de lattenbodem met het hoofd/voeten-framedeel samenkomt.
Het lijkt met niet echt de bedoeling dat je het lengteprofiel voor de veerlatten gaat demonteren, want dat komt het er op neer dat je uiteindelijk het gehele alu-bedframe demonteert, dat kan niet de bedoeling zijn....

.. Maar de vraag is dus hoe doe ik het dan wel..?

Op de foto zie je de bevestigingspunt van het bedframe, met de middendrager voor de lattenbodem, in dit geval de positie aan de zijde van het keukenblok; het bed is een lengteslaper, geen lounge-bed.
Ggroet, Wietze (2008ccv)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door wbvds.

Hoe de gasveren van een ccv te demonteren? 6 jaren 8 maanden geleden #16961

  • fransdinnissen
  • fransdinnissen's Profielfoto
Bij mij is de gasveer aan het bedframe met een popnagel bevestigd. Deze kun je niet losmaken, maar moet je uitboren. Ik betwijfel of je daar goed bij kunt zonder het bed te demonteren. Overigens is het bed ook met popnagels bevestigd, en het is dus niet heel eenvoudig om het bed te demonteren en daarna weer te monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hoe de gasveren van een ccv te demonteren? 6 jaren 8 maanden geleden #16963

  • wbvds
  • wbvds's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Berichten: 476
  • Ontvangen bedankjes 77
Dank voor je antwoord.

Inmiddels ook even met AK-Heemstede gebeld en die praten ook over een popnagelbevestiging; dat wordt inderdaad uitboren dus.
Nieuwe gasveren besteld, komen volgende week en dan maar even uitzoeken hoe voldoende ruimte te creëren voor de boormachien.
Volgens AK-Heemstede moet er voldoende ruimte zijn, om werkend vanuit een omhoog gekanteld bedframe een bout + moer-samenstelling terug te plaatsen als alternatief voor een popnagel.
Ggroet, Wietze (2008ccv)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden