Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Natte CCC 6 jaren 9 maanden geleden #16760

  • Snoopy-Gouda
  • Snoopy-Gouda's Profielfoto Onderwerp Auteur
Hallo allemaal,

A.s. zaterdag ga ik voor het eerst op pad met mijn nieuwe CCC naar Friesland.
Het ziet er echter naar uit dat het in de regen opzetten en afbreken wordt, helaas.
Mij is verteld dat de CCC maximaal 24 uur nat ingeklapt mag zijn in de wagen.
Ik kan hem helaas niet in mijn garage open klappen!

Mijn vraag aan jullie:
Hoe doen jullie dat?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Groetjes Daniël

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Natte CCC 6 jaren 9 maanden geleden #16763

  • CEO
  • CEO's Profielfoto
  • Offline
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
  • Berichten: 161
  • Ontvangen bedankjes 36
Ook wij mochten nat inklappen, na een nacht regen was het stralend weer, 1 buitje maar. Gelukkig konden we alles nat inpakken...

We hebben er een aantal oplossingen voor:
Onderweg als het droog is tijdens een tussenstop klappen. Levert nooit een geheel droge tent op, maar het spul is weer gelucht en kan weer 24 uur vooruit.
Thuis voor de deur klappen. Nadeel is dat je (gevoelsmatig) er altijd bij moet blijven.
We hebben eens een paar uur bij een busmaatschappij gestaan. Het bleef maar regenen... even vragen en we waren welkom.
Twee weken geleden bij 'mijn' Scoutinggroep binnen gestaan. Dat was erg luxe. De volgende dag alles droog ingeklapt.
Er zijn ook viaducten waar ruimte is om de boel te laten drogen. Daar waait het meestal lekker.
Ook op bedrijventerreinen zijn vaak afdakjes, poortjes etc te vinden. Met veel leegsrand moet ook daar een plekje te vinden zijn.
Oh ja, we gaan de stalling voorstellen om een paar 'droogplekken' te maken, maar we rekenen er niet op dat ze happen :whistle:

Succes!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Natte CCC 6 jaren 9 maanden geleden #16764

  • Snoopy-Gouda
  • Snoopy-Gouda's Profielfoto Onderwerp Auteur
Ceo
Bedankt voor de bruikbare tips!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Natte CCC 6 jaren 8 maanden geleden #16767

  • s@ndra
  • s@ndra's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 125
  • Ontvangen bedankjes 34
Het regent zelden de hele dag aan één stuk door. Wij hebben bij thuiskomst wel eens een klap-dag gehouden. Open en dicht, weer open, weer dicht etc. In een paar etappes was de wagen toch echt droog.

Wij gaan echt heel vaak met een natte tent naar huis. Toppunt was vorig jaar, helderblauwe lucht, wij opruimen en toen we bijna gingen klappen werd het donker en binnen drie minuten en hoosbui. Wij zijn echt kampioen in nat klappen, trouwens ook in opzetten net voor of in de regen.
alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Snoopy-Gouda

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Natte CCC 6 jaren 8 maanden geleden #16768

  • sjoerdp
  • sjoerdp's Profielfoto
Wij zijn met onze CCC2017 (uit 2016 ;-d) ook al een aantal keren nat ingeklapt. Inderdaad thuis een paar keer openklappen voordat hij naar de stalling gaat en als hij echt nog nat was, halen we de voortent er helemaal af zodat die binnen kan drogen. De rest is zo opengeklapt en dichtgeklapt, maar je moet wel een plekje hebben om dat te doen.

Let na het openklappen wel even op de natte plekken. Bijvoorbeeld de randjes die over de wagenbak heen vallen na het openklappen of de stof die over de rits tussen wagen en voortent valt. Vouw die bijvoorbeeld even de andere kant op als het eronder nog nat is.

Pas ook op met het "droog" maken met een doek. Het klinkt aantrekkelijk om de ergste nattigheid er alvast met een doek vanaf te halen / droog te deppen. Maar als er nog wat restjes wasmiddel in je doek zitten is dat erg slecht voor de waterdichtheid van je tentdoek. Wij laten dus de wind (en soms zon) het werk doen.

Iemand nog tips waar je dat wel mee kunt doen? Ik hoor wel eens een bezem? Wij wapperen nu wel eens en dan vliegen de eerste druppels er ook wel redelijk af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Natte CCC 6 jaren 8 maanden geleden #16769

  • Snoopy-Gouda
  • Snoopy-Gouda's Profielfoto Onderwerp Auteur
Iedereen bedankt voor de Tips.
Ik heb 2 weken bijgeboekt op de camping, met zongarantie, haha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.086 seconden