Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

Cobb BBQ versus droomkeuken Combi Camp 8 jaren 9 maanden geleden #12956

  • Carla
  • Carla's Profielfoto Onderwerp Auteur
Op dit forum en ook op andere sites zijn veel enthousiaste verhalen over de Cobb barbeque te vinden.
Het lijkt me een zeer handig "apparaat" waar je heerlijke gerechten mee kan maken.
Maar de Combi Camp heeft een mooie keuken, waar je als alleen de luifel uitstaat, ook buiten staat te koken.

Kan iemand aangeven wat voor hem/haar de toegevoegde waarde is van de Cobb, naast de Combi Camp keuken met een goede grill-en hapjes-pan?
Wat maakt de investering, maar vooral de plek in de auto/vouwwagen waard?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Cobb BBQ versus droomkeuken Combi Camp 8 jaren 9 maanden geleden #12957

  • L4a
  • L4a's Profielfoto
Wij hebben een Cobb aangeschaft toen wij nog geen CCV hadden.

Ik vergelijk de Cobb niet met een (droom)keuken. De keuken hebben we nodig om dagelijks te kunnen koken en opbergruimte voor keukengerei. De Cobb is een handige kleine bbq die we niet elke dag aansteken, maar gebruiken als we lekker willen barbecueën. Hij is snel op tempratuur en daardoor beslissen we vaak een half uur van te voren of we gaan barbecueën.
De Cobb heeft als voordeel t.o.v. andere bbq'es dat hij dus klein is (en dus weinig ruimte in de auto/vouwwagen inneemt), weinig kolen gebruikt (ca. 7 per keer) en tevens als oven te gebruiken is (lekker voor een hele kip, maar zelfs een pizza gaat er prima op met de speciale bakplaat). Alles is op te bergen in de draagtas die er bij geleverd wordt.
Ook kan de Cobb overal neer worden gezet (ook op tafel) en als hij heet is kan hij verplaatst worden omdat de buitenste mantel ten alle tijde koel blijft. Daardoor kan je hem zelfs gebruiken als er een barbecue verbod is. Als je dit laatste doet is het in dat geval iwel handig de meertalige verklaring namens Cobb bij je te hebben die online te vinden is.

Ik hoor ook dat veel mensen voor een scottel braai gaan, ieder zijn persoonlijke keus. Wij zijn dus voor een Cobb gegaan naast de gewone gastoestel in de keuken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Cobb BBQ versus droomkeuken Combi Camp 8 jaren 9 maanden geleden #12958

  • XXXL
  • XXXL's Profielfoto
Ik zie het niet als Cobb vs de keuken maar als Cobb naast de keuken. De Cobb heb ik om lekker te klungelen met eten, slow food, lekker dingen uitproberen, pizza's te bakken (zelf gemaakt), een stukje vlees of vis te roken, afbakbroodjes af te bakken, of een echt brood bakken en zo zijn er nog heel veel dingen die ik nog niet heb uitgeprobeerd. Laatst zelfs popcorn gemaakt met de restwarmte, maar dat werd een spervuur toen ik het deksel optilde. Kennelijk triggert de koudere lucht die maiskorrels. maar er wel goed om gelachen. ;) Kortom, gezellig met elkaar genieten van het eten en de dag.

En is het slecht weer, of weinig tijd, dan is de keuken weer ideaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Cobb BBQ versus droomkeuken Combi Camp 8 jaren 9 maanden geleden #12959

  • Klappie 2.0
  • Klappie 2.0's Profielfoto

XXXL schreef : Ik zie het niet als Cobb vs de keuken maar als Cobb naast de keuken.


Helemaal mee eens, sinds kort zijn wij de gelukkige eigenaar van een COBB, hadden dit ding jaren eerder moeten kopen. We hebben nog niet alle mogelijkheden uitgevonden, maar een kipfileetje zelf roken, heerlijk. Deze zomer gaan we forellen vangen in Noorwegen, drie keer raden waar die eindigen (als ze tenminste uit het water willen komen :whistle: )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Cobb BBQ versus droomkeuken Combi Camp 8 jaren 9 maanden geleden #12962

  • C5CCV
  • C5CCV's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 853
  • Ontvangen bedankjes 161
...... Tja, de meningen over die Cobb zijn verdeeld hoor. Wij hebben er een met de nodige opties gekocht omdat we geen gasfles meer in de vouwwagen mee wilde nemen. Voor ons is het apparaat, in ieder geval als kooktoestel, een teleurstelling. Wat dan wel aardig is, is dat je de Cobb als een soort BBQ op je tafel kunt zetten.

We denken er aan om de scottelbraai weer van zolder af te halen .......
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Carla

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door C5CCV.

Cobb BBQ versus droomkeuken Combi Camp 8 jaren 9 maanden geleden #12965

  • NielsP
  • NielsP's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 1292
  • Ontvangen bedankjes 237
Het moge bekend zijn: wij kamperen nogal vaak, en als het even kan gelijktijdig met een aantal andere CC-bezitters. Daar zit een aantal COBB'ers tussen, wij hebben de skottelbraai. Overigens zonder dat wij de skottel zelf ooit gebruiken, wij gebruiken de grill- of bakplaat al dan niet met het deksel of de paella pan.

Maar los van ieders persoonlijke voorkeur zie ik dat op beide systemen de meest heerlijke maaltijden bereid kunnen worden, van verse broodjes bij het ontbijt tot 'slow cooking' binnen meerdere uren gegaarde spare-ribs of ander groot vlees aan toe. De skottel neemt meer ruimte in en 'kip bierblik' gaat niet lukken, aan de andere kant heb ik door de gasbrander in veel situaties minder schoonmaakwerk.

Skottel of Cobb, beiden hebben echt wel toegevoegde waarde tov de droomkeuken, Probeer die maar eens als oven te gebruiken voor een heerlijk vers broodje 's morgens. Pasta of andere grote éénpansgerechten gaan in de paella pan, dat lukt niet op de branders van de keuken. En verse pizza? Ik hou hier even op met voorbeelden, het water loopt me in de mond.... :whistle:

En kijk eens op deze site naar de foto's van de clubweekeinden: het is toch echt wel makkelijk je kooktoestel eens ergens anders neer te kunnen zetten dan pal voor je 'slaapkamer' wanneer je met een (grote) groep lekker samen aan de maaltijd gaat!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Carla

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.059 seconden