MichielW schreef : Beste Wietze,
Er is geen goed of fout, ik dacht dat we hier tips en ervaringen aan het delen waren?
ik wens je een prettige dag.
groet Michiel.
[opm. 01-04, t: 17.37uur:
bovenstaande qoute van MichielW komt uit #14056; de inhoud van #14056 is echter door MichielW naderhand inhoudelijk drastisch aangepast. ]
Er zit ongetwijfeld bij mij ook beweging in de stokkenzak: mijn stokkenzak ontrekt zich niet aan middelpuntvliedende krachten; alleen zal die beweging gedempt zijn door de wrijving tussen zak en buiswand. (stokkenbuis hangt dwars op de rijrichting)
En over tips; als ik mezelf dan even quote uit mijn 'verhaal':
- tip1: Mocht je daar wel bang voor zijn: je kunt altijd de eindsluiting-met-sluitstrik van de stokkenzak 'omgevouwen' de stokkenbuis binnen-schuiven: zo heb je een iets' dikkere' stokkenzak die met meer weerstand schuift bij genomen bochten onderweg en daardoor minder een stoot-belasting op de doppen zal geven.
- tip2: Wellicht is dat een deel van de oplossing: stokken in de stokkenzak, stokkenzak in de buis: geen lossen stokken in de stokkenbuis!
- Neemt niet weg dat het een goed idee (van Niels) is om van tijd tot tijd de ophanging te checken (het zal je maar gebeuren onderweg....!) en desnoods veiligheidshalve na een aantal jaren een stel nieuwe beugels te monteren.
- tip3: Op vakantie, onderweg bij een koffiestop, maak ik ook altijd een rondje om de wagen om te kijken of er iets specifieks aan de hand is: nog nooit een 'losse' dop aangetroffen.
Maw: de tip-dichtheid is hier best wel hoog!