Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

stokkenbuis 8 jaren 3 weken geleden #14059

  • wbvds
  • wbvds's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 476
  • Ontvangen bedankjes 77

MichielW schreef : Beste Wietze,
Er is geen goed of fout, ik dacht dat we hier tips en ervaringen aan het delen waren?
ik wens je een prettige dag.
groet Michiel.


[opm. 01-04, t: 17.37uur:
bovenstaande qoute van MichielW komt uit #14056; de inhoud van #14056 is echter door MichielW naderhand inhoudelijk drastisch aangepast. ]

Er zit ongetwijfeld bij mij ook beweging in de stokkenzak: mijn stokkenzak ontrekt zich niet aan middelpuntvliedende krachten; alleen zal die beweging gedempt zijn door de wrijving tussen zak en buiswand. (stokkenbuis hangt dwars op de rijrichting)

En over tips; als ik mezelf dan even quote uit mijn 'verhaal':
- tip1: Mocht je daar wel bang voor zijn: je kunt altijd de eindsluiting-met-sluitstrik van de stokkenzak 'omgevouwen' de stokkenbuis binnen-schuiven: zo heb je een iets' dikkere' stokkenzak die met meer weerstand schuift bij genomen bochten onderweg en daardoor minder een stoot-belasting op de doppen zal geven.
- tip2: Wellicht is dat een deel van de oplossing: stokken in de stokkenzak, stokkenzak in de buis: geen lossen stokken in de stokkenbuis!
- Neemt niet weg dat het een goed idee (van Niels) is om van tijd tot tijd de ophanging te checken (het zal je maar gebeuren onderweg....!) en desnoods veiligheidshalve na een aantal jaren een stel nieuwe beugels te monteren.
- tip3: Op vakantie, onderweg bij een koffiestop, maak ik ook altijd een rondje om de wagen om te kijken of er iets specifieks aan de hand is: nog nooit een 'losse' dop aangetroffen.
Maw: de tip-dichtheid is hier best wel hoog!
Ggroet, Wietze (2008ccv)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door wbvds. Reden: aanpassing #14056

stokkenbuis 8 jaren 1 week geleden #14131

  • Petertje64
  • Petertje64's Profielfoto
Ik had geluk dat de keuken er even achter weg was zodoende kon ik de beugels goed ophangen en fotograferen. Bij de Valley kun je de buis helemaal strak tegen de onderbak krijgen waardoor de buis niet meer beweegt. Ik heb een buis van 160 mm en 2 goede pijpbeugels gemonteerd. De buis was al zwart de afdekdoppen niet dus die zelf zwart gemaakt. Mede dankzij dit forum en de rubriek Techniek goede inspiratie opgedaan.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Petertje64. Reden: extra regel

stokkenbuis 8 jaren 1 week geleden #14133

  • Pollewops
  • Pollewops's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 27
  • Ontvangen bedankjes 15
Ziet er goed uit. Dank voor de foto's. Ook nog plannen om de afvoer te verleggen? Gaat dat nog passen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

stokkenbuis 8 jaren 1 week geleden #14137

  • Petertje64
  • Petertje64's Profielfoto
Ik wil niet te veel buizen onder de CC. Zowiezo geen PVC buis. Dus ik denk dat ik een langere flexibele slang koop en deze via de boven- of voorkant van de stokkenbuis naar de andere kant laat gaan. Als het allemaal maar mooi is weggewerkt. :-)
Maar de ruimte om uit de keuken boven / voor / achter de 160mm buis te gaan met welke oplossing dan ook die is aanwezig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

stokkenbuis 8 jaren 1 week geleden #14138

  • NielsP
  • NielsP's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 1292
  • Ontvangen bedankjes 237
Met zo'n flexibele buis werkt prima! Weet niet meer exact welke maat, maar van die vijverslang is verkrijgbaar zodat je 'm direct op de afvoer kunt plaatsen. Daarna de slang aan de stokkenbuis maken met bv tie-wraps.




(Ik zie trouwens dat ik 'm weer even recht moet hangen, zo blijft er water in staan... :whistle: )

Aan de zijkant slang overlaten zodat je het uiteinde in een bak oid kunt hangen. Tijdens transport borg ik de slang aan de strip die ik gebruik om het deksel van de stokkenbuis te borgen. Ik zie alleen dat ik daar geen duidelijke foto van heb... Aan de wagen zit een stalen draad die door een gat in de metalen strip op het deksel gaat. Om de afvoer zit nog een lus van tie-wraps, de stalen draad gaat ook daar doorheen. Op de camping haak ik in één beweging de borging van zowel afvoer als stokkendop los.


Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Petertje64

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

stokkenbuis 8 jaren 1 week geleden #14139

  • NielsP
  • NielsP's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 1292
  • Ontvangen bedankjes 237
Ter verduidelijking van mijn warrige verhaal ook nog even foto van de 'borging'. En excuses, het was wat modderig met Pasen in Borger... ;)


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.298 seconden