Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Fietsendragers? 13 jaren 4 dagen geleden #5038

  • LMO
  • LMO's Profielfoto Onderwerp Auteur
Vele CC gebruikers bevestigen een fietsendrager op het imperiaal aan de stangen direct tegen het deksel aan. De mooiste constructies voorkomen de beschadiging van het dak. Perfecte oplossing omdat je de fietsendrager niet hoeft te demonteren om je CC op te zetten.

Waarom zie ik nooit iemand die het imperiaal op de bovenste stangen vast maakt. Volgens mijjn er vele standaard fietsendragers die zonder aanpassingen op de ronde buizen gemonteerd kunnen worden.

Heeft er iemand ervaring met een fietsendrager echt bovenop het imperiaal van de CC?

Groeten
Leon
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Fietsendragers? 13 jaren 3 dagen geleden #5040

  • scheepsbel
  • scheepsbel's Profielfoto
volgens mij is het dan niet mogelijk om je kar te klappen omdat dan je fietsdragers eerst de grond raken?

mvrg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Fietsendragers? 13 jaren 3 dagen geleden #5041

  • LMO
  • LMO's Profielfoto Onderwerp Auteur
Volgens mij moet je inderdaad de fietsendrager eerst verwijderen. Dat is wel wat werk maar voorkomt dat je de deksel beschadigd.

Ik vraag mij af of het imperiaal voldoende stevigheid heeft om op de hoogste stangen veilig een imperiaal te bevestigen. Ik neem het demonteren voor lief.

Groeten
Leon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Fietsendragers? 13 jaren 2 dagen geleden #5042

  • XXXL
  • XXXL's Profielfoto
Je fietsendragers bovenop het imperiaal monteren verhoogt het zwaartepunt en geeft ook een grotere "hefboom" dat aan het slotje trekt bij zijdelingse krachten.

Het heen en weer zwaaien van zware fietsen hef ik op door de zadels aan het imperiaal vast te binden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Fietsendragers? 13 jaren 2 dagen geleden #5043

  • LMO
  • LMO's Profielfoto Onderwerp Auteur
Het hefboom effect lijkt mij inderdaad het grootste risico. Vraag blijft alleen of het een te groot risico is. Als niemand het heeft geprobeerd, zal ik vast de eerste moeten zijn. Ervaringen zijn welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Fietsendragers? 13 jaren 2 dagen geleden #5044

  • MichielW
  • MichielW's Profielfoto
  • Offline
  • Het leven is tekort om te wachten op later
  • Berichten: 357
  • Ontvangen bedankjes 40
Als je perse het risico wilt lopen om een slordige 2000 euro aan fietsen te verliezen en een hoop schade te veroorzaken dan zou ik zeggen be my guest, Voor de rest is dit een zinloze actie, het kan alleen maar ellende opleveren en het extra werk met het demonteren van de fietsdragers komt de opzet tijd niet ten goede, misschien heeft u de combi-camp om andere redenen gekocht dan de meesten van ons, die gaan voor het snelle opzetten.
Een Combi-Camp reist snel, >>>>>>dat wil deze kampeerder wel.
Op bestemming wat comfort dan hoor je mij niet klagen hoor. ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden