Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Nog maar eens: alternatief voor de 6V blokbatterij

Re:Nog maar eens: alternatief voor de 6V blokbatterij 8 jaren 5 maanden geleden #4957

• NielsP
  • NielsP's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 255
Voorzieningen voor 230V zijn er ook genoeg, het ging mij juist om het *afwisselend* gebruik van 230V en 12V via batterij en/of accu. Door de 6v blok-loodaccu te gebruiken ipv de al eerder genoemde noodstroomaccu's kun je de batterijhouder intact laten.

(Want wat is nou stoerder: onderweg op de parkeerplaats stromend water in de keuken om je kopje koffie te zetten :lol: )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Nog maar eens: alternatief voor de 6V blokbatterij 8 jaren 4 maanden geleden #4960

• Marco
  • Marco's Profielfoto
Is dit dan niks voor je?

http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=5&id=32&arid=667
Deze tussen je batterijblok en je pomp/kraan aansluiten en je hebt altijd stromend water.
De omvormer laat 12V door van de batterij als er geen spanning op de 220V staat en als je wel 220 hebt, worden de batterijen niet gebruikt.
Heb dit apparaatje al een jaar of 4 in gebruik en werkt ideaal. Ik heb hem ingebouwd in linker keukenkastje en de stekker zit standaard in het stopcontact. Je hebt er geen omkijken meer naar.

Groeten,
Marco

Re:Nog maar eens: alternatief voor de 6V blokbatte 8 jaren 4 maanden geleden #4961

• NielsP
Lieve mensen,

Ik zoek niet naar een oplossing, die heb ik al! Ik geef alleen aan dat ipv de meestal gebruikte accu's -zoals tenminste op dit forum genoemd- er (nu?) ook 6V loodaccu's zijn met dezelfde afmetingen als de blokbatterijen waardoor je geen aanpassingen aan het batterijkastje hoeft te doen.

In jouw oplossing Marco is er nog steeds sprake van de batterijen en die ga ik dus vervangen door deze accu's. Ook mijn oplader zit altijd gewoon in het stopcontact en ik heb zonder iets te hoeven wisselen altijd 12V. Als die accu's maar opgeladen zijn...

Ik wilde jullie alleen even op het bestaan van deze accu's wijzen... ;)

Re:Nog maar eens: alternatief voor de 6V blokbatte 8 jaren 4 maanden geleden #4962

• m.boom
  • m.boom's Profielfoto
@nikkel1964

Mis eigenlijk het antwoord op de vraag van Kees op de eerste pagina.

Welke oplader (url) is er te gebruiken je om de accu's op peil te houden. Hoeveel laad cyclussen kunnen deze accu's hebben.

Zou een druppellader een oplossing zijn, en overleeft een set accu's een winterstalling of je ze er in laat zitten (wat niet aan te raden is) of dat je deze thuis opslaat tot de volgende vakantie.

Het is wel een nette oplossing zonder dat er veel aangepast moet worden.

Re:Nog maar eens: alternatief voor de 6V blokbatte 8 jaren 4 maanden geleden #4963

• NielsP
Dat antwoord staat al op diezelfde eerste pagina: ik heb geen snelkoppeling maar ik gebruik een al eerder gemaakte "aftakking" ;)

Een geschikte lader is bijvoorbeeld

shop.conrad.nl/250338.html

Met zo'n lader kunnen de accu's de hele winter aangesloten blijven. Als je in de buurt van de kar geen stroom hebt dan lijkt het mij het handigst de accu's te verwijderen, hoewel je dan ook de lader uit de kar moet halen anders schiet het nog niet zo op :P Mijn wagen staat vanaf volgend jaar ook 's winters thuis dus dat is hier geen probleem. Maar door ze aangesloten te laten blijven ze ook tijdens de winter in goede conditie.

Van het aantal cycli heb ik geen idee, in onderstaande link zie je alle bekende gegevens:

www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter...BLEI_6V_5000_MAH.pdf

Re:Nog maar eens: alternatief voor de 6V blokbatterij 2 maanden 4 weken geleden #18912

• dwarsdrijver
  • dwarsdrijver's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb deze besteld en ben benieuwd. die batterijen zijn om de haverklap op.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: FookusLenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.137 seconden