Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Nog maar eens: alternatief voor de 6V blokbatterij

Nog maar eens: alternatief voor de 6V blokbatterij 8 jaren 3 maanden geleden #4930

• NielsP
  • NielsP's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 255
Op dit forum ben ik een aantal alternatieven tegengekomen voor het gebruik van de 6V blokbatterijen voor de kraan. In een paar gevallen werd hierbij gebruik gemaakt van loodaccu's zoals die in (bijvoorbeeld) noodstroomvoorzieningen zitten. Op zich een goede oplossing, maar je moet aanpassingen doen aan de standaard batterijhouder of deze vervangen om de accu te kunnen plaatsen en aansluiten.

Bij Conrad kwam ik 6V loodaccu's tegen met dezelfde afmetingen als de blokbatterijen. Twee van die accu's passen dus in de standaard batterijhouder waardoor je deze niet hoeft aan te passen en waarbij je zo nodig nog steeds gebruik kunt maken van de standaard 6V blokken als dat eens nodig zou moeten zijn.

Uiteraard moet je nog steeds een laadvoorziening maken om de accu's weer op te laden, dat verandert hierdoor niet ... ;)

www2.conrad.nl/goto.php?artikel=250565

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Nog maar eens: alternatief voor de 6V blokbatterij 8 jaren 3 maanden geleden #4934

• Rene
  • Rene's Profielfoto
Ik snap al die ombouwerij niet, ik ben al 4 keer met mijn CCC op vakantie geweest, we gebruiken continu de kraan onderweg en op de camping en dezelfde batterijen vanaf nieuw doen het nog steeds. Dan moet je weer een oplader meeslepen of iets dergelijks. Mijn kraan is wel kapot gegaan eerder dan dat de stroom op was. En dat kleine bakje in de keuken kan ook geen kwaad.

Re:Nog maar eens: alternatief voor de 6V blokbatterij 8 jaren 3 maanden geleden #4935

• NielsP
.. en voor sommige mensen is het juist een hobby dit soort aanpassingen te doen aan hun wagen! ;) Nodig? Nee, misschien niet. Leuk? Ja!

Je zou de inpandige klapkarstalling eens moeten zien die ik nu aan het bouwen ben. Beetje overdreven qua constructie (als mijn huis wegwaait blijft de stalling staan!) maar dat vind ik gewoon leuk om te doen op een regenachtige zaterdag :lol:

(Die benodigde oplader is trouwens net iets groter dan een pak lucifers, zo'n stekkermodel dus)

Re:Nog maar eens: alternatief voor de 6V blokbatterij 8 jaren 3 maanden geleden #4936

• kees
  • kees's Profielfoto
  • Navigare Necesse Est
  • Ontvangen bedankjes 0
Heb je ook een snelkoppeling voor die oplader?
Laat varen zij die varen lusten, ik heb gevaren laat mij maar rusten.

Re:Nog maar eens: alternatief voor de 6V blokbatterij 8 jaren 3 maanden geleden #4941

• Chippie
  • Chippie's Profielfoto
Ben het wel eens met Rene, dat de batterijen langer meegaan dan je denkt. Ook bij ons was het kraantje eerder stuk dan ik batterijen moesten wisselen. MAar aan de andere kant vind ik het ook wel leuk om alles te automatiseren dus een accu die geladen wordt tijdens het rijden of met 220 zou heel mooi zijn.

Re:Nog maar eens: alternatief voor de 6V blokbatterij 8 jaren 3 maanden geleden #4943

• NielsP
@ Kees: Nee. Ik had al eerder een "aftapping" gemaakt op de kabel vanaf het batterijblok om stroom van een omvormer af te nemen. Die is helaas overleden, maar op die plek sluit ik nu die oplader aan.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: FookusLenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.080 seconden

Aanwezig

• C5CCV
  • ccgerard
  • dobunl
  • gaaf
  • Gjertgarden