Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Gezocht: leuke camping in de Eifel? 9 jaren 7 maanden geleden #11403

  • Lauke
  • Lauke's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 863
  • Ontvangen bedankjes 134
In heel Duitsland is het moeilijk om een leuke camping te vinden. De Duitsers kamperen graag het hele jaar door en zetten hun caravan dan voor vele jaren op een vaste plek, die ze het liefste helemaal afbakenen. Toch begint er langzamerhand een kentering te komen en is er een nieuwe generatie die graag met de tent kampeert. Er zijn verschillende campings te vinden die een apart tentenveld hebben. Hier merk je vaak weinig van de vaste kampeerders. Meestal is er geen stroom op het tentenveld. Het sanitair is vaak ruim qua aantallen toiletten en douches. Dit komt omdat er normen zijn voor het aantal toiletten en douches in verhouding tot het aantal staanplaatsen. Echter de vaste kampeerders hebben veelal hun eigen voorzieningen en zijn vaak niet aanwezig.
Zelf vind ik camping Schafbachmühle in Schleiden een leuke camping. Deze camping heeft allemaal aparte veldjes in terrassen waar 5 tot 6 kampeerplekken zijn. Men probeert verschillende velden vrij te houden voor toeristische kampeerders, Hier staan (nagenoeg) geen vaste kampeerders. Ook worden op deze camping de kampeerplekken niet afgebakend. Onder aan de camping ligt het tentenveld, dat bij regen nogal vochtig kan zijn. Ook loopt er een beekje, de Schafbach, waar kinderen in kunnen spelen. Over de camping verspreid zijn diverse speeltoestellen voor de kinderen. Een zwembad ligt op 2 á 3 km afstand. Schleiden ligt aan de rand van het Natuurpark Nord-Eifel. Hierbij de link naar deze camping: www.schafbachmuehle.de/

Een leuke camping in de Vulkaan Eifel is bij Manderscheid is de volgende: www.naturcamping-vulkaneifel.de/nl/
Hier heb ik afgelopen hemelvaartsweekend gekampeerd en dit is ook geen standaard Duitse camping. Ook hier geen echte vaste standplaatsen. Wel zijn er een aantal groepsaccomodaties en houten verblijfsruimten. Het was er tijdens dat weekend erg druk en op de plek waar ik stond, redelijk in de buurt van de groepsaccomodaties, was het overdag erg rumoerig, mede door verschillende groepen die er verbleven en de vele kinderen. Maar om 22.00 uur was het rustig.

Echter als ik bovenstaande campings vergelijk met vele campings hier in Nederland, dan scoren beide campings niet. Echter wat zoek je op een camping? En voor Duitse campings en vooral in de Eifel komen deze campings het dichtste bij onze natuurkampeerterreinen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Lauke.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.058 seconden