Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Onderweg naar Italië 3 jaren 3 maanden geleden #20318

  • famJaspers
  • famJaspers's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • FleXi
  • Berichten: 12
  • Ontvangen bedankjes 2
Aanstaande zomer gaan wij voor het eerst met onze Flexi naar Italië. Het meer van Caldonazzo om precies te zijn. Hier hebben wij erg veel zin in en hopen dat tegen die tijd alles weer ‘normaal’ is. Het is in elk geval iets om naar uit te kijken!
Vanwege de leeftijd van de kinderen en al het schitterends wat het te bieden heeft zijn wij de laatste jaren naar Frankrijk geweest. Dit was met de vouwwagen heel goed te doen omdat we overal lekker door konden rijden. Nu we door Duitsland gaan zal dat anders zijn. Daarom zit ik met wat vragen.
1. Wat zijn jullie ervaringen met vouwwagen door Duitsland (en Zwitserland of Oostenrijk)?
2. Hebben jullie hiervoor een Tempo-100 sticker aangevraagd? Zijn alle nieuwe (2015) cc hier geschikt voor?
3. Welke route heeft de voorkeur? Zwitserland of Oostenrijk?
4. Nog tips voor een leuke camping voor onderweg? Ergens in de buurt van Stuttgart, Ulm of Memmingen?

Alvast heel erg bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door famJaspers.

Onderweg naar Italië 3 jaren 3 maanden geleden #20319

  • CEO
  • CEO's Profielfoto
  • Offline
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
  • Berichten: 161
  • Ontvangen bedankjes 36
Wij zijn, een aardig tijdje geleden, naar Zwitserland op vakantie geweest.

Rijden in Duitslang kan prima. In Duitsland zijn de boetes voor te hard rijden erg laag, maar: men is erg streng bij wegwerkzaamheden en inhaalverboden.

Ook met een tempo-honderd keuring zit je vrij vaak achter vrachtwagens vanwege de inhaalverboden. In Duitsland voor meer en meer met camera's gecontroleerd en die boetes zijn lang niet mals (ik had er 1 voor kleven, ik reed in 2018 ruim 20 meter achter mijn voorganger met 110 km/u in een computer-gestuurde auto, kosten: 120 eur).

Zolang je veilig rijdt (niet extreem hard, niet op het oog (veel) te zwaar of verkeerd beladen, zullen politiemensen er weinig van vinden, maar als je de grenzen opzoekt, inhaalverboden negeert wordt het anders.

Nog een puntje van aandacht: Baustellen. De Duitse wegwerkzaamheden zijn berucht: ze duren eeuwig, zowel in doorlooptijd als om te passeren.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door CEO.

Onderweg naar Italië 3 jaren 3 maanden geleden #20320

  • MichielW
  • MichielW's Profielfoto
  • Offline
  • Het leven is tekort om te wachten op later
  • Berichten: 357
  • Ontvangen bedankjes 40
www.camping-buxheim.de/
ik zou door Duitsland rijden, via Zwitserland is om bergachtig en kostbaar..
Wij hebben een temp 100 sticker omdat als je boven de 110 rijdt en ze vanaf 80 Km. beginnen te rekenen er ineens heel andere boeteprijzen boven tafel komen. Tevens een maand rijontzegging in Duitsland.
Een Combi-Camp reist snel, >>>>>>dat wil deze kampeerder wel.
Op bestemming wat comfort dan hoor je mij niet klagen hoor. ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Onderweg naar Italië 3 jaren 3 maanden geleden #20321

  • famJaspers
  • famJaspers's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • FleXi
  • Berichten: 12
  • Ontvangen bedankjes 2
Bedankt voor je reactie CEO. Ik moet mij er dus gewoon bij neerleggen dat het minder hard doorrijden is. Het is tenslotte vakantie...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Onderweg naar Italië 3 jaren 3 maanden geleden #20322

  • famJaspers
  • famJaspers's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • FleXi
  • Berichten: 12
  • Ontvangen bedankjes 2
Hi Michiel,
De camping ziet er mooi uit! Bedankt! Tegen die tijd eerst maar kijken of we zo ver komen met al die baustellen waarvoor gewaarschuwd wordt.

Ik ga toch die sticker aanvragen want dan lijkt mij de kans op, en de hoogte van de boete minder groot. Ik moet alleen even uitzoeken of de CC voldoet aan de eisen hiervoor. Het lijkt mij wel maar ik zal toch voor de zekerheid contact opnemen met de dealer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.068 seconden