Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17286

  • SvR
  • SvR's Profielfoto Onderwerp Auteur
Hahahaha, ik hoop daar onder te gaan zitten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17287

  • SvR
  • SvR's Profielfoto Onderwerp Auteur
Die sporthanddoeken vinden we ook niet fijn, ik ga eens kijken naar die andere doeken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17288

  • SvR
  • SvR's Profielfoto Onderwerp Auteur
Het reisverslag van GAAF heb ik gevonden, heel gaaf inderdaad en daar kunnen we zeker een tip of tig uithalen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 5 maanden geleden #17290

  • Annelies
  • Annelies's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 30
  • Ontvangen bedankjes 7
Wij verkassen zo’n 8 a 10 keer tijdens een vakantie. Wij zijn met z’n tweeën dus dat gaat sneller dan dat je voor een heel gezin in moet pakken.
We nemen steeds minder mee. Voortent laten we voortaan thuis. We zetten meestal een halve luifel op zodat je minder stokken op te ruimen hebt. Voor schaduw zoeken we liever een boom of struik op, We hebben wel een tarp bij ons voor de zekerheid maar deze is eigenlijk nog maar weinig gebruikt.
Als het koud is gaan we met de stoelen en tafel binnen op de plank zitten.
Wanneer onze dochter evt. nog een paar dagen langskomt dan slaapt ze met een luchtbed op de plank.
Ieder 1 weekeindtas met kleding. Dat is eigenlijk nog teveel. Neem de helft vaak ongedragen mee naar huis. Ik doe op een camping een wasje met een color-catcher zodat je verschillende kleuren bij elkaar kunt doen. En het voordeel van rondtrekken is dat het niemand opvalt dat je alweer dat ene jurkje aan hebt! Verder 1 shopper ( geen kratten omdat die meer ruimte innemen, een tas is makkelijker te plooien) met voor ieder 2 handdoeken en 1 badlaken en wat theedoeken e.d. Eten voor de eerste 2 reisdagen, de rest kopen we terplekke. Ieder 2 leesboeken voor het geval dat de E-readers het zouden begeven. We gebruiken geen vouwkastjes, kost ook allemaal tijd met inpakken.
We laten zoveel mogelijk alles op zijn plek in de keuken staan. Stallen dus zo min mogelijk uit op de keuken schap. De avond voor vertrek pakken we zoveel mogelijk in. Alles heeft inderdaad zijn vaste plek. Niks op het wagenrek. 2 elektrische vouwfietsje gaan in de kofferbak van de auto.
‘s Morgens geen gehaast, het is vakantie tenslotte. Rustig opstaan, ontbijten en dan klappen.
3 a 4 uurtjes rijden en dan zoeken we weer een mooi plekje op.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: gaaf, wbvds, C5CCV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 5 maanden geleden #17291

  • MichielW
  • MichielW's Profielfoto
  • Offline
  • Het leven is tekort om te wachten op later
  • Berichten: 357
  • Ontvangen bedankjes 40
Mijn stoelen liggen al jaren bovenop de imperiaal in een zak. 2 spanbandjes en je bent klaar.
voordeel "Kun je altijd snel bij je stoelen." De tafel ligt bij ons op het bed samen met het droog-rekje.

Dit jaar moest er voor 5 personen aan bagage en stoelen mee en heb ik een afdekhoes laten maken.
Onder het zeil heb ik 6 stoelen 2 bijzet tenten, luchtbed kussens,2 weekendtassen en grote koffer mee.
We waren onderweg met zijn drieën en waren zeer vlug uit en ingepakt. Binnen 45 minuten opgezet en tussen 1 uur tot 5 kwartier vertrokken
mijn zoon helpt dan wel goed mee en we ontbijten niet altijd bij vertrek maar nemen genoegen met koffie en ontbijten laten onderweg.
een weekendtas de man is meer dan voldoende. Meestal hebben we wel een tas met alleen schoeisel extra.
Een Combi-Camp reist snel, >>>>>>dat wil deze kampeerder wel.
Op bestemming wat comfort dan hoor je mij niet klagen hoor. ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 5 maanden geleden #17292

  • SvR
  • SvR's Profielfoto Onderwerp Auteur
Wat een supertips! Zo kunnen we inderdaad gaan plannen, de combicamp even opnieuw indelen (vooral de keuken, moet even zo indelen dat alles erin kan blijven!) en spul eruit. Heeft geen haast, het is voorlopig nog geen zomer...
Vandaag hebben we de uitkomst en overleg over onze Grote Zomervakantie-enquête 2018 (die stuur ik jaarlijks in ons gezin, op basis daarvan bepalen we vakantiebestemming en doelen), kan ik deze kennis goed meenemen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden