Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17265

  • SvR
  • SvR's Profielfoto Onderwerp Auteur
Nog steeds heerlijk aan het kamperen met onze Venezia, we worden gaandeweg flexibeler dan met onze De Waard (3 weken vast op 1 plaats). We hebben al 3 weken op verschillende plekken gestaan, elke week ergens anders, maar voor komend jaar zouden we nog meer willen trekken. We willen namelijk graag naar Noord en Midden Portugal....
We zijn met twee pubers (die in de aanritstent slapen) en twee honden (die op de klep slapen).
Wat kunnen we beter thuislaten? Hoe kunnen we het beste de boel indelen? Iemand dit al gedaan en mooie route om te delen? Wat zijn de do's en don't's bij rondtrekken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17266

  • NielsP
  • NielsP's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 1292
  • Ontvangen bedankjes 237
Wat betreft de do and dont's..

De meeste tijd met rondtrekken gaat zitten in het bij aankomst inrichten en voor vertrek weer opruimen van je hele hebben en houden. Een paar tips daarvoor:

- zorg ervoor dat alles een vaste plek heeft zodat je geen tijd kwijt bent met uitzoeken waar iets ligt en bij inpakken waar je iets nou weer moet laten;
- laat waar mogelijk de voortent weg en beperkt je tot de luifel;
- als je de gastencabine steeds gebruikt kun je ook deze aangeritst laten bij het inklappen
- zorg voor een taakverdeling, zeker met de twee pubers erbij. Denk daarbij ook aan bijvoorbeeld stroom aansluiten of water halen. Overigens kan een taak ook inhouden: aan de kant gaan zitten en je er niet mee bemoeien. Als jullie elkaar maar niet in de weg gaan lopen, dat is het doel er achter ;-)
- alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen, om iemands handtekening op dit forum maar weer eens aan te halen. We hebben de neiging om vooral te veel kleding mee te nemen

Anderen hebben vast nog wel wat aanvullingen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: s@ndra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17267

  • SvR
  • SvR's Profielfoto Onderwerp Auteur
Supertips! Direct goed om over na te denken; wat is overtollig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17268

  • XXXL
  • XXXL's Profielfoto
Mijn kleding moet in 1 weekendtas passen. Zelfs dan heb ik vaak teveel mee.
Daarnaast namen we vroeger een krat eten mee onder het bed. Nu slechts voor de eerste twee (reis)dagen. Op bestemming zijn er echt ook winkels.
Verder inderdaad een vaste plek voor alles. Kledingtassen, dekbed, COBB, en nog wat spullen in de auto. Tas met leesvoer, spellen, schoenen, voortent en luifelspullen, tafel etc. in de vouwwagen, stoelen onder het bed (country). Zo kun je redelijk snel inpakken en weet je ook dat de gewichtsverdeling goed is.

Als de kano's meegaan geldt hetzelfde voor die spullen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17269

  • SvR
  • SvR's Profielfoto Onderwerp Auteur
Doe je een weekendtas pp? Of voor hoeveel mensen? Ik heb een pubermeisje die graag zich 80 keer per dag verkleed...maar dan moet ze dat maar even aanpassen!!
We hebben de honden achterin, met reservewiel en hondenspullen. Op dak een dakkoffer met kleding, schoenen etc.
Ik deed al voor 2 dagen eten mee, we blijven toch in Europa, altijd ergens een winkel te vinden! Gelukkig kan ik in de keuken ook het nodige kwijt.

Met de kleding is ook een flinke ruimteslag te maken! Goede tip!!

En ruimte voor de stoelen in de bak onder het bed maken, dan kunnen we de gastcabine eraan laten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 6 maanden geleden #17270

  • fransdinnissen
  • fransdinnissen's Profielfoto
Wij doen ook een weekendtas per persoon. Bij mij gaan daar de badhanddoeken nog in en bij mijn vrouw de gewone handdoeken. Voor mijn dochter is dat inderdaad een uitdaging en in het begin vulde ze haar kussensloop ook nog stiekem met kleren, maar inmiddels is ze al wat bescheidener geworden. De avond voor vertrek moet iedereen verplicht zijn kledingtas inpakken. Dat scheelt 's ochtends veel tijd, want er zit niet alleen veel kleding in die tassen, maar ook een bom die ontploft op het moment dat de tas in een tent wordt gezet. Het andere inpakwerk doen we pas 's ochtends. En dan scheelt het inderdaad erg veel als je weinig mee neemt. Alle keukenspullen passen in de keuken, incl. de levensmiddelen die we meenemen. De kleren zitten in tassen, schoenen in een krat en dan hebben we alleen nog wat klein grut (e-readers, opladers, spelletjes) die in een rugzak gaan. En de fietsen die op het deksel van de vouwwagen gaan.
De tip van NielsP om een goede taakverdeling te doen is een hele goede. Bij ons zorgen twee mensen voor de keuken (ontbijtspullen afwassen, keuken inruimen) en twee voor het kampeerdeel (emmer leegmaken, stroom inrollen, kindertent afbreken, luifel afbreken). We zijn vanaf het opstaan inclusief ontbijt ongeveer anderhalf uur bezig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden