Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Fietsendrager op dissel of op deksel 6 jaren 7 maanden geleden #17037

  • carlaB1964
  • carlaB1964's Profielfoto Onderwerp Auteur
Wij overwegen de aanschaf van een Country.
Zitten nog te twijfelen over een fietsendrager voor op de dissel of boven op de deksel.
Een elektrische fiets is vrij zwaar en ons lijkt het zwaar om ze op de deksel te tillen.
Is voorop de dissel niet een stuk makkelijker?
Graag jullie ervaren reacties
groet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fietsendrager op dissel of op deksel 6 jaren 7 maanden geleden #17038

  • sjoerdp
  • sjoerdp's Profielfoto
Zoals je elders in dit forum kunt lezen hebben veel gebruikers moeite om de kogeldruk binnen het maximum van de auto (vaak 75kg) te krijgen. Zware fiets(en) nog voor de disselbak gaan dan zeker voor problemen zorgen. De enige logische optie lijkt me dan om voor een drager op het deksel te kiezen en hulp te vragen bij het tillen. Door de keuken is het denk ik lastig om oprijgoten te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fietsendrager op dissel of op deksel 6 jaren 7 maanden geleden #17040

  • frans1955
  • frans1955's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 149
  • Ontvangen bedankjes 68
Volgens mij kan er op de dissel van de Country sowieso geen fiets(en)drager, omdat standaard de disselbak daarvoor teveel ruimte inneemt. En qua opbergruimte zouden wij die in ieder geval niet meer willen missen. Optie is dus alleen op het imperiaal. En dan zal met name het (optil)gewicht van de E-bike gaan meespelen. Voor onze Combi Camp hadden wij een Holtkamper ( :ohmy: :ohmy: oei, oei...) Cocoon en daarbij was de mogelijkheid om aan de achterzijde op het chassis een trekhaak te bevestigen waarop je dan je "gewone" fietsendrager kon zetten. Op zich een mooie optie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fietsendrager op dissel of op deksel 6 jaren 7 maanden geleden #17044

  • MichielW
  • MichielW's Profielfoto
  • Offline
  • Het leven is tekort om te wachten op later
  • Berichten: 357
  • Ontvangen bedankjes 40
het is handig te investeren in een 'rijgoot' zodat de fiets makkelijk naar boven gaat.
Een eenvoudige alumium U profiel is al voldoende
Een Combi-Camp reist snel, >>>>>>dat wil deze kampeerder wel.
Op bestemming wat comfort dan hoor je mij niet klagen hoor. ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fietsendrager op dissel of op deksel 6 jaren 7 maanden geleden #17045

  • carlaB1964
  • carlaB1964's Profielfoto Onderwerp Auteur
En als ik nu geen disselbak pak en wel een fietsendrager voorop? zouden jullie dat aanraden? We zijn maar met z'n tweeën. Heb ik wel zo'n disselbak nodig voor opslag? We willen een CC met onder het bed de grote laadruimte, dus een van de nieuwere CC's?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fietsendrager op dissel of op deksel 6 jaren 7 maanden geleden #17046

  • sjoerdp
  • sjoerdp's Profielfoto
Dat is weer lastig omdat je gastank en watertank bij de country standard in de disselbak staan met leidingen onder de wagen door naar de keuken. Dus zou je bij een valley uit kunnen komen maar dan heb je niet de bagageruimte van een country.
En doordat de disselbak van de nieuwe country wat hoger is, kun je er een groene 5kg gastank in kwijt in plaats van de kleine dure blauwe campingaz tankjes. Naast deze spullen hebben wij de hamer, picknick kleed, afwasteil, emmer voor de afvoer, prullenbak en dat soort dingen in de disselbak zitten. Erg handig omdat je er ook onderweg makkelijk bij kan en het lichte maar volumineuze spullen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden